Tipy a triky

Tieto jedlá ti pomôžu dobre sa vyspať! 2. časť


videní: 378

Ak si myslíš, že patríš k ľuďom, ktorí sa po každom jedle cítia ospalí a za svoju únavu vinia porciu dobre upečeného kuraťa, mohol by si sa mýliť. Ako sa ukázalo, ide o jeden z najväčších mýtov o jedle. Naozaj však existujú bežné jedlá, ako napríklad niektoré orechy, ktoré ti skutočne môžu pomôcť rýchlejšie zaspať. Nielen to, ale môžu liečiť nespavosť a pomôcť ti mať pokojný spánok bez toho, aby si sa zobudili uprostred noci. O ktoré jedlá ide?

5. Biela ryža

8 jedál, ktoré vám pomôžu dobre sa vyspať

Zistilo sa, že ryža vďaka vysokej miere glykémie podporuje kvalitný spánok. V štúdii, na ktorej sa zúčastnilo 1 848 ľudí, sa dospelo k záveru, že tí, ktorí jedli viac ryže, mali oveľa lepšie trvanie spánku. Predchádzajúca štúdia tiež ukázala, že deti do 2 rokov mali oveľa lepší spánok po konzumácii jedál s vysokým glykemickým indexom na večeru.

Rovnaká štúdia naznačuje, že ryža podporuje produkciu melatonínu a tryptofánu. Je tiež dôležité spomenúť, že Japonci konzumujú veľké množstvo ryže každý deň. Očakáva sa teda, že vlastnosti jedla budú hrať obrovskú úlohu pri pozitívnom ovplyvňovaní ich spánku.

6. Jedlá ako višne a čerešne

8 Foods That’ll Help You Get a Good Night’s Sleep

Višne sú bohaté na vlákninu, antioxidanty, vitamíny a minerály. Vďaka všetkým týmto vlastnostiam štúdia naznačila, že môžu pomôcť pri nespavosti. Znižujú zápal, zatiaľ čo zvyšujú hladiny melatonínu.

Melatonín si naše telá produkujú prirodzene, ale nemusí to stačiť pre tých, ktorí trpia nespavosťou. Preto získanie ďalšej pomoci, napríklad konzumácia čerešní a višní, môže zvýšiť jeho hladinu. Upozorňujeme, že melatonín ťa okamžite neuspí, iba ti pomôže rýchlejšie sa uvoľniť.

7. Bazalka

8 Foods That’ll Help You Get a Good Night’s Sleep

Svätá bazalka je bylinka, ktorá sa zrodila v Ázii. Je to overený prostriedok na odbúranie stresu, ktorý pomohol mnohým ľuďom vylepšiť spánok.

Svätá bazalka účinkuje tak, že redukuje kortizol v našich telách. Ten je zodpovedný za zvýšenie úrovne stresu, a tým za vytvorenie nespavosti. Jedlá s touto bylinkou budú chutiť skvele alebo si ju obyčajne vylúhuj v horúcej vode a pi ako čaj.

8. Ovsené vločky

jedlá

Rovnako ako mnohé z vyššie spomenutých potravín, aj ovos obsahuje tryptofán. Nielen to, ale je tiež bohatý na vitamín B3 , ktorý pomáha pri produkcii serotonínu. Tento vitamín je úžasným štítom proti cholesterolu a je tiež skvelým antioxidantom.

Zistilo sa, že nedostatok vitamínu B3 môže spôsobiť úzkosť, únavu a stratu pamäti. Ľudia mnohokrát trpeli kvôli tomuto nedostatku depresiou. To znamená, že konzumácia ovsa nielen zvýši serotonín, a preto ti pomôže lepšie spať, ale tiež ťa ochráni pred depresiou.

Bonus: Vyvaruj sa pitiu čierneho čaju alebo čohokoľvek s kofeínom

8 Foods That’ll Help You Get a Good Night’s Sleep

Nie je žiadnym tajomstvom, že kofeín je obsiahnutý v mnohých nápojoch, ako je káva, čajové lístky a kakao. Ako psychoaktívna látka stimuluje mozgovú činnosť, a preto ju pi radšej ráno po prebudení. Štúdia odhalila, že konzumovanie kofeínu 6 hodín pred spaním môže skrátiť spánok o 41 minút. Ak máš problémy so spánkom, mal by si pred spaním myslieť na redukciu kávy a čierneho čaju.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen