Tipy a triky

Cvičenie, ktoré zlepší tvoje držanie tela za dve minúty

držanie tela

videní: 1.1K

Zlé držanie tela môže ovplyvniť tvoje zdravie mnohými rôznymi spôsobmi – od bolesti hlavy, bolesti krku, dýchacie ťažkosti až po zmeny nálady a nízku sebaúctu. Ak sa chceš vyhnúť všetkým týmto problémom a nadobudnúť späť svoju krásu, môžeš sa pokúsiť každý deň vykonávať pár minút pozíciu orla. Jóga pozdvihuje telo aj ducha.

Krok 1

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

Postav sa na podlahu s nohami pri sebe, rukami položenými na bokoch a pohľad zafixuj v bode pred tebou. Potom natiahni ruky do výšky ramien. Mierne ohni lakte a ľavú ruku prekríž cez pravú, tak, že tvoje ruky sú teraz rovnobežné s podlahou.

Krok 2

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

Pomaly priblíž ruky pred seba a preplietaj ich, pritlačte dlane k sebe. Zdvihni lakte a natiahni prsty smerom k stropu. Uisti sa, že chrbát je rovný a temeno hlavy smeruje nahor.

Krok 3

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

Udržiavaj ruky pred sebou, mierne si ohni kolená. Potom zdvihnite pravú nohu a uisti sa, že ľavá noha je pevne umiestnená na podlahe.

Krok 4

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

Prekríž svoje pravé stehno cez ľavé stehno čo najvyššie a zastrč si pravý členok za svoju ľavú nohu. Prsty na pravej nohe by mali smerovať nadol. Dýchaj plynulo, skús čo najviac predĺžiť svoju chrbticu.

V tejto pozícii udržiavaj rovnováhu po dobu 30 – 60 sekúnd, potom pomaly uvoľni nohy a ruky a opakuj cvičenie na opačnej strane. Takto precvičíš správne držanie tela.

Tipy pre začiatočníkov

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

  • Ak je pre teba vyváženie v tejto pozícii ťažké, skús použiť stenu na podporu chrbta.
  • Ak si nemôžeš zabaliť ruky, kým sa tvoje dlane nedotýkajú, stačí stlačiť chrbát rúk k sebe.
  • Ak nemôžete zavesiť zdvihnutú nohu okolo lýtka, jednoducho si daj boky o niečo nižšie a polož veľký prst na vyvýšenej nohe na podlahu.

Prečo je to dobré správne držanie tela a pre tvoje telo všeobecne

Jednoduché cvičenie, ktoré vám môže opraviť chrbát a zlepšiť držanie tela za 2 minúty denne

Okrem toho, že táto pozícia podporuje správne držanie tela, môže predstavovať aj nasledujúce výhody:

  • Zlepšenie rovnováhy a koordinácie
  • Rozvíjanie lepšej koncentrácie
  • Posilnenie stehien, členkov a lýtok
  • Natiahnutie bokov, stehien, ramien a hornej časti chrbta
  • Zvyšuje flexibilitu a držanie tela
  • Stimuluje imunitný systém

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť