Zaujímavosti

Nedostatok vitamínov: Tvoje telo ti dá týchto 8 signálov

nedostatok vitamínov

videní: 1.2K

Napriek tomu, že existuje množstvo možností, ako si doplniť chýbajúce vitamíny, sa stále nájde veľké množstvo ľudí, ktorým jednoducho určité vitamíny chýbajú. Nie je však dobrý nápad, aby si teraz začal bezhlavo do seba sypať rôzne vitamíny. Nedostatok vitamínov môžeš vyriešiť aj chutnou vyváženou stravou. V tomto článku ti povieme, ako si tieto vitamíny môžeš doplniť. Nemusíš sa obávať ani o svoje zdravie, pretože to pre teba nebude vôbec škodlivé. Vďaka príznakom o ktorých ti povieme prídeš na to, aké vitamíny ti chýbajú a čo by si mal urobiť preto, aby si ich mal dostatok.

Nedostatok vitamínov: Tvoje telo ti dá týchto 8 signálov

Vypadávanie vlasov

Nedostatok B7 (biotín) – najmä u športovcov, ktorí obľubujú surové vajíčka.  Do svojho jedálnička by si tak mal zaradiť mandle, sójové bôby, zemiaky a banány.

Kŕče

Časté kŕče znamenajú nedostatok vápnika, horčíka a draslíka. Kŕče ťa trápia najmä vtedy, ak športuješ, pretože pri potení vylučuješ obrovské množstvo rôznych minerálov. Ak sa rozhodneš s kŕčmi bojovať, mal by si začať jesť viac orechov (mandle alebo lieskové), tekvíc, banánov a jabĺk.

Vyrážky na tvári 

Zapríčiňuje to nedostatok vitamínu B7. Množstvo vitamínov si naše telo uchováva, ale vitamíny skupiny B musia byť neustále obnovované. B7 môžeš prijímať vo forme výživových doplnkov, prípadne ti pomôže zmena stravy. Jedz huby, zemiaky, syry, varené vajcia, špenát a karfiol.

Necitlivosť končatín – tŕpnutie rúk

Zrejme máš nedostatok potravín bohatých na vitamíny B6, B12 a B9. Tieto vitamíny ovplyvňujú nutričné bloky, ktoré sa používajú na produkciu zdravých krviniek, ktoré sú potrebné na prepravu kyslíka do buniek. Do svojho jedálnička by si mal určite zaradiť fazuľu, citrusy, morské plody a hydinu.

[adrotate group=”11"]

Vyrážky na rukách a bokoch

Zapríčiňuje to nedostatok vitamínu A, D a mastných kyselín. Mal by si obmedziť príjem tukov. Pomáha aj konzumácia lososa a orechov. Netreba zabudnúť ani na vitamín A, ktorý sa nachádza v zelenine, ako je mrkva alebo sladká paprika.

Žlté očné bielka

Nedostatok vitamínu B12. Tu pomôže iba zvýšiť príjem spomínaného vitamínu. Ten sa nachádza v kravskej a kuracej pečeni, mlieku, losose, tuniakovi a rovnako aj v baranine.

Zubné tkanivo

Výskum ukázal, že ľudia, ktorým chýba vitamín D, často trpia parodontídov. Dôležitá je diéta, ktorá obsahuje potraviny bohaté na vápnik, fosfór a vitamín D – ten je dôležitý pre zdravie tvojich zubov. Do jedálnička by si tak mal zaradiť mliečne výrobky, hnedú ryžu, paradajky, fazuľu, ryby, citrusy a aj hrozno.

Kútiky

Kútiky na ústach ti môžu naznačiť nedostatok vitamínov B3, B2 a B12, ktoré sú bohaté na železo a zinok. Skús začať konzumovať viac hydiny, rýb (losos), vajec, fazule a orechov. Odporúča sa tieto potraviny kombinovať so zeleninou, pretože vitamín C pomáha bojovať proti infekciám a zlepšuje metabolizmus železa.

Zdroj: brightside / topdesa

b
Komentáre
Hore