Zaujímavosti

Chceš mať zdravé vlasy? Takto by mal vyzerať tvoj jedálniček


videní: 287

Väčšina žien túži po dlhých vlasoch. Indiánske legendy tvrdia, že zdravé vlasy sú nositeľmi magických, mystických vlastností. Ako však dosiahnuť, aby dlhé vlasy boli aj magicky nádherné?

Vypadávanie vlasov môže mať na svedomí tvoj uponáhľaný životný štýl – stres, znížená imunita a zlá životospráva vplývajú na znižujúci sa objem tvojho účesu. Predlžovanie vlasov vlasy ničí a vyčesávanie do tesných účesov vyvoláva napätie vo vlasových folikulách. Silné farby na vlasy, chlór (ak si vášnivá plavkyňa) a potenie oslabujú vlasy tiež. Čo teda zahrnúť do jedálnička, aby si mala zdravé vlasy?

Nezabúdaj ale aj na starostlivosť o pokožku! Masáž pokožky na hlave stimuluje vlasové folikuly a podporuje rast vlasov. Hydratuj pokožku hlavy a tým oživíš svoje vlasy. V zložení vlasových prípravkov hľadaj ginko biloba, prípadne kalinu (viburnum). Vitamín B6 zase podporí produkciu vlasového proteínu keratínu. Na type účesu záleží tiež. Ak si chceš udržať svoje vlasy zdravé, snaž sa pri stajlovaní nepoužívať hrubú silu, buď k svojim vlasom nežná. Ony sa ti neskôr poďakujú.

Zinok

Jeho nedostatok spôsobuje vypadávanie vlasov a môže sa dokonca prejaviť v predčasnom šedivení.
Kde ho nájdeš: kuracie mäso, oriešky, vajce, losos, šošovica alebo ustrice a morské plody

Železo

Nedostatok železa vedie ku chudokrvnosti. Tá sa spája s častým úbytkom vlasov. Železo sa podieľa aj na udržiavaní kyslíka vo vlasových folikulách.
Kde ho nájdeš: vajíčka, špenát, bravčové, hovädzie aj kuracie mäso, ryby, slnečnicové semienka, arašidy

Chceš mať zdravé vlasy? Takto by mal vyzerať tvoj jedálniček

Omega-3 mastné kyseliny

Pomáhajú k rastu vlasov.
Kde ich nájdeš: losos alebo iné ryby, avokádo, tekvicové semienka, olivový olej a vlašské orechy

Vitamín C

Pomáha bojovať proti voľným radikálom, ktoré spôsobujú oslabenie vlasov zvnútra.
Kde ho nájdeš: citrusy, jahody, paradajky, kivi, karfiol, špenát alebo čučoriedky.

Biotín

Posilňuje vlasy a dodáva im lesk aj silu.
Kde ho nájdeš: Na trhu sú preparáty doplnkovej výživy, v potravinách sa nachádza napríklad vo vlašských orechoch, vajíčkach, fazuli alebo šošovici.

Zdroj: goodhousekeeping topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen