Zaujímavosti

Čo sa stane, ak budeš denne jesť mandle?

mandle

videní: 1.6K

Jedenie mandlí by ti mohlo doslova zachrániť život. V štúdii American Heart Association zistilo, že nízka spotreba orechov zvyšuje šance na rozvoj kardiovaskulárnych chorôb. Medzi orechmi sú mandle obľúbené nielen pre ich chuť, ale aj pre ich nespočetné výhody. Tu je niekoľko skvelých vecí, ktoré sa stanú s tvojím telom, ak každý deň obohatíš svoj jedálniček o mandle.

Mandle znižujú výskyt akné

4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

Pomáhajú liečiť cukrovku

4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

Táto štúdia ukázala, že pacienti trpiaci cukrovkou 2. typu vidia zlepšenie svojej fyzickej kondície vďaka tomu,že jedia mandle. Pomáhajú nielen pri upchávaní ciev znížením „zlého cholesterolu“, ale vďaka obsahu minerálov tiež prispievajú k  zníženiu  hladiny cukru v krvi.

Pomáhajú zotaviť sa po pôrode

4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

V Indii je konzumácia týchto orechov dlhoročnou tradíciou. Ide o prírodný prostriedok na reguláciu toku čreva a získanie energie. Sú nevyhnutnou zložkou ájurvédskej stravy a často sa ženám odporúčajú po pôrode, aby im pomohli rýchlo sa zotaviť a vyhnúť sa striam.

Mohla by si mať múdrejšie dieťa

4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

Ako už bolo uvedené vyššie, mandle môžu zlepšiť mozgovú aktivitu. Podľa štúdie uskutočnenej španielskymi vedcami, ktorá pozorovala 2 208 tehotných žien, by konzumácia 74 gramov mandlí týždenne mohla spôsobiť, že ich dieťa bude inteligentnejšie. Deti boli potom sledované, keď mali 1, 5 a 8 rokov. Deti, ktorých mamičky jedli orechy počas tehotenstva, dosiahli vyššie skóre v testoch IQ .

Surové, máčané alebo pražené mandle?

4 veci, ktoré sa stanú vášmu telu, ak začnete jesť mandle každý deň

Podľa ájurvédskej medicíny surové aj pražené mandle obsahujú rovnaké živiny, a teda majú rovnaké výhody. Na druhej strane namáčanie mandlí cez noc a ich lúpanie môžu pomôcť znížiť hladinu tanínu. Niektoré zdroje naznačujú, že ak sa tanín požije vo veľkých množstvách, môže brániť absorpcii živín, ale nedávne štúdie nenašli žiadne dôkazy, ktoré by to podporovali.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore