Zaujímavosti

Desať obľúbených potravín, pri ktorých si neuvedomujeme, že kvôli ním priberáme


videní: 4.0K

Mnoho ľudí sa často sťažuje na to, že konzumácia potravín, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú až tak veľmi nezdravo, môže viesť k priberaniu na váhe. Dietológ vysvetlil, prečo je tomu tak. Čas od času, aj najobyčajnejšie potraviny môžu mať vplyv na naše telo, pretože z veľkej časti sme ľahostajní, čo to vlastne konzumujeme. Prinášame ti preto náš pohľad na 10 potravín, vďaka ktorým dokáže naša telesná váha narásť.

 

[adrotate group=”11"]

 

Kukuričné cereálie

Autor: andreas160578 / pixabay.com

„Jedz cereálie a sleduj ako sa tvoja postava mení k lepšiemu.“ Teda, aspoň takto to tvrdia chudé a vyšportované ženy v reklamách. Mnoho z nás ich teda berie za slovo a takmer každé ráno začíname cereáliami. Ale aký skutočný vplyv majú cereálie na našu postavu? V skutočnosti, priemerná porcia cereálií obsahuje približne 37g cukru (viac ako 7 lyžíc), čo je viac ako odporúčaná denná norma.

Jogurty

Autor: Flachovatereza / pixabay.com

Samozrejme, na jogurtoch nie je nič zlé. Dokonca aj samotní dietológovia odporúčajú konzumáciou jogurtov. V skutočnosti však lekári odkazujú, že sa jedná o prírodné jogurty bez akýchkoľvek sladidiel alebo chemikálií, ktoré zlepšujú chuť. Preto si netreba pliesť zdravé jogurty s tými, ktoré môžeme najviac vidieť u nás v obchodoch. Niektoré obľúbené značky, môžu obsahovať až 6 čajových lyžičiek cukru.

Čokoládové tyčinky

Autor: Alexas_Fotos / pixabay.com

Najjednoduchší a najvýhodnejší spôsob, ako získať narýchlo nejakú energiu pokiaľ nemáš veľa času. Problém však nastáva, keď ich začneš jesť niekoľko týždenne. Čoskoro sa nezmestíš do svojich obľúbených nohavíc. To všetko preto, že najobľúbenejšie značky, ako je Mars a Snickers, sú v podstate tyčinky plné cukru. Štandardná veľkosť tyčinky je približne 55g, z čoho cukru je 27,5g. To je približne 5 – 6 čajových lyžičiek cukru.

Pepsi a Coca-Cola

Autor: Myriams_Fotos / pixabay.com

Mnoho ľudí tieto nealkoholické nápoje priam až miluje. Dokážu uhasiť smäd a znižujú pocit hladu. Tento efekt však netrvá dlho. Približne už po 10 až 15 minútach chceme znova piť a jesť. Neuvedomujeme si, že Coca-Cola, Pepsi a mnohé ďalšie nápoje, nám dávajú nadmerné množstvo kalórií. Dokonca aj malá 0,33 litrová plechovka Pepsi obsahuje až 8 polievkových lyžíc cukru, zatiaľ čo Coca-Cola približne 7 lyžíc.

Cukríky

Autor: SCAPIN / pixabay.com

„Veď predsa malý balíček M&M cukríkov mi nemôže uškodiť.“ Takto sa ubezpečujeme, pri tom ako balíček schmatneme na poslednú chvíľu a smerujeme ku pokladni so zvyškom nášho nákupu. Realita je však krutá. 100 g týchto cukríkov obsahuje až 472 kilokalórií. Pokiaľ ide o množstvo cukru, štandardný balíček s hmotnosťou 45 g obsahuje 6 lyžíc cukru.

Nutella

Autor: noelsch / pixabay.com

Pár kúskov hrianok natrieme nutelou a máme rýchle a chutné raňajky. Čo by na tom mohlo byť zle? No, pozrieme sa na zloženie: Nutella obsahuje cukor, palmový olej, orechy, kakao, sušené mlieko, vanilkový extrakt a sušené srvátka. Ide o vysoko kalorický výrobok, pretože 70% z jeho zložiek sú cukry a tuky. Len 2 lyžice nutely obsahujú 200 kilokalórií a približne 21 cukru.

Káva „3 v 1“

Autor: stevepb / pixabay.com

Keď nemáme čas si ani dopriať šálku poriadnej kávy, často siahame po balíčkoch instantnej kávy, čo sa nám javí pri nedostatku času ako skvelý nápad. Napriek tomu, 20 g balíček „3 v 1“, obsahuje okolo 70 kilokalórií a približne 10 g cukru (2 čajové lyžičky). Stojí nám naše pohodlie za to, že môžeme v páse pribrať pár centimetrov?

Energetické nápoje

Autor: StockSnap / pixabay.com

Čo máme robiť, ak sme unavení, ale stále máme obrovské množstvo práce, ktorá musí byť ešte v tú noc dokončená? Veľa ľudí by nám poradilo siahnuť po energetickom nápoji. Je pravda, že tieto výrobky nás dokážu prebudiť a na istý čas dokonca zvýšiť našu produktivitu, ale nie je odporučené takéto nápoje konzumovať pravidelne. Môžu výrazne zvýšiť náš tlak a hladinu cukru v krvi. Obyčajná plechovka Red Bullu obsahuje okolo 27 g cukru, čo znamená, že časté pitie týchto nápojov vedie k priberaniu.

Kečup

Autor: markusspiske / pixabay.com

Aj ty si ostal prekvapený, keď si zbadal práve kečup na zozname? No, ako sa ukázalo aj kečup obsahuje cukor a to aj napriek svojej odlišnej chuti. V 100 g porcii sa nachádza 20 až 30 g cukru. Samozrejme, že väčšina ľudí nekonzumuje celú fľašu kečupu na jeden záťah, ale treba pripomenúť, koľko ďalších nadbytočných kalórií konzumujeme, ak budeme kečup jesť pravidelne.

Džús

Autor: stevepb / pixabay.com

Keď sme boli deti, rodičia nám vravievali, že ovocná šťava je nielen chutná, ale pre náš organizmus aj zdravá. Toto pravidlo však neplatí pre ovocné šťavy – džúsy, ktoré nájdeme v dnešných supermarketoch. Väčšina z nich obsahuje veľké množstvo cukrov a skutočnú šťavu z ovocia neobsahuje. Pohár hroznovej „šťavy“ obsahuje 58 g cukru, jablkový džús obsahuje 39 g cukru a hruškový džús 37 g cukru.

 

Nenechaj si újsť ďalšie články

big_mac

Čo sa v tvojom tele stane, ak zješ Big Mac?

mikrovlnka

12 faktov o mikrovlnkách, vďaka ktorým ich prestaneš používať

 

Zdroj: brightside
Titulná foto: 

b
Komentáre
Hore