Amazon jej zmenil život na nočnú moru: Rok jej doručujú stovky balíkov, ktoré nikdy neobjednala. Príjazdovú cestu istej ženy z Kalifornie zaplavili stovky nadrozmerných balíkov, ktoré si nikdy neobjednala po tom, čo čínsky predajca uviedol jej dom ako spiatočnú adresu.
Obyvateľka San Jose, Kay, sa s týmto problémom zaoberá už viac ako rok. Kay uviedla, že už nemôže zaparkovať svoje auto kvôli množstvu veľkých balíkov, ktoré sa hromadia pred jej domom. Situácia ovplyvnila aj jej 88–ročnú matku, ktorá je zdravotne postihnutá a ťažko sa dostáva k vchodovým dverám.
Amazon jej zmenil život na nočnú moru: Rok jej doručujú stovky balíkov, ktoré nikdy neobjednala
Žena zo San Jose v Kalifornii dostávala v priebehu minulého roka stovky balíkov, ktoré si neobjednala.

„Nemohla som dostať do domu ani svoju matku… Bola to len ďalšia forma pekla,“ povedala Kay pre ABC 7.
Balíky obsahovali poťahy na sedadlá do auta z umelej kože, ktoré vyrobil čínsky predajca Amazonu s názvom Liusandedian.
Keďže poťahy nepasujú na modely áut, pre ktoré sú údajne určené, mnohí nespokojní zákazníci ich posielajú späť – s vedomím, že ich nevracajú predajcovi, ale Kay domov do San Jose.

„To, čo vidíte teraz, je len zlomok, pretože som odmietla prevziať viac balíkov, ako vidíte tu,“ povedala.
Kay tvrdí, že spoločnosť Amazon jej povedala, že problém musí vyriešiť sama, a to buď darovaním výrobkov, alebo ich zaslaním späť odosielateľovi prostredníctvom USPS alebo FedEx.
Balíky od Amazonu, ktoré sa hromadili pred domom Kay, pôvodne odoslal čínsky predajca Liusandedian

Uviedla, že spoločnosť jej celé mesiace neponúkla žiadne riešenie a že podala najmenej šesť sťažností.
„Prečo je mojou povinnosťou zbaviť sa toho, keď váš predajca nedodržiava vaše pravidlá, Amazon?“ spýtala sa.
„Zakaždým som bola absolútne uistená, že to prestane,“ pokračovala žena. „‚Už nedostanete žiadne takéto balíky, ozveme sa vám do 24-48 hodín‘.“

Kay ďalej tvrdila, že spoločnosť Amazon jej raz ponúkla darčekovú kartu v hodnote 100 amerických dolárov (cca 85 EUR) ako kompenzáciu za tento problém.
Podľa správy ABC 7 technologická spoločnosť popiera, že by Kayovej povedala, aby krabice vrátila prostredníctvom USPS alebo FedEx.
Čínsky predajca uviedol Kayinu adresu ako centrum pre vrátenie tovaru, čo spôsobilo, že stovky nespokojných kupujúcich poslali tovar k nej domov

V zásadách vrátenia tovaru spoločnosti Amazon sa uvádza, že medzinárodní predajcovia musia buď poskytnúť adresu v USA, na ktorú sa má tovar poslať, alebo vydať „bezodplatnú refundáciu“, pri ktorej kupujúci nemusí tovar posielať späť, alebo poskytnúť predplatený medzinárodný prepravný štítok do dvoch dní od žiadosti o vrátenie tovaru.
