Tipy a triky

TOP10 divných trikov pre pohodlný spánok, ktoré skutočne fungujú

TOP10 divných trikov pre pohodlný spánok, ktoré skutočne fungujú

videní: 758

Podľa štatistík má iba štvrtina svetovej populácie kvalitný osemhodinový spánok. Prejavy rôznych porúch spánku sa z roka na rok vyskytujú naopak častejšie. Postupne sa stávame napätejšími a menej zdravými.

Spánok na ľavej strane

Napriek zjavnej symetrii tela je umiestnenie vnútorných orgánov rovnaké. Keď ležíme na ľavej strane , žalúdok so šťavou v nej sa nachádza pod pažerákom. Tým sa znižuje pravdepodobnosť pálenia záhy.

Vypite šálku banánovej vody, aby ste si oddýchli

Banány, najmä ich šupy, sú bohaté na horčík a majú upokojujúci účinok. Na prípravu banánovej vody potrebujete 1 banán a filtrovanú vodu.

  1. Odrežte oba konce banánov a vložte ho do vriacej vody. Varte 10 minút.
  2. Vypusťte banánovú vodu do hrnčeka cez cedník.
  3. K nápoju môžete pridať trochu škorice. Pite to pred spaním pomaly.

Ak trpíte nespavosťou, pokúste sa zostať hore

Znie to ako paradox, ale ak veríte malému výskumu, tí, ktorí majú nespavosť v posteli a majú otvorené oči, snažia sa zaspať, prípadne zaspia rýchlejšie ako tí, ktorí sa snažili zaspať.

Pre spaním vyfúknite pár bublín z bublifuku

Stop vtipom! Neurovedecká profesorka Rachel Marie E. Salas odporúča vyfukovať mydlové bubliny. Funguje to ako hlboké dýchacie cvičenie. Táto prax pomôže upokojiť vaše telo a myseľ. Okrem toho sa počas tejto hodiny môžete zbaviť myšlienok, ktoré sa vás týkajú.

Zbavte sa hodín v miestnosti

Hodinky sú skutočným stresovým faktorom. Nepozerajte sa na čas, keď ste v posteli. Pred spaním nekontrolujte telefón, ak sa chcete chrániť pred prebudením uprostred noci. Najlepšie urobíte, keď ho vložíte do zásuvky alebo pod posteľ.

Vstaň a niečo urob, ak nemôžeš spať

Ak nemôžete zaspať dlhšie ako 20 minút v noci, jednoducho vstaňte z postele! Zúčastnite sa jednoduchých relaxačných aktivít, ako je zostavenie puzzle alebo kresby. Túto radu poskytuje profesor Richard Wiseman . Pointa je, že váš mozog už nespája nespavosť s posteľou.

Zapáľte aromatickú sviečku namiesto svetla

Sila arómy je neuveriteľná a ak nepríjemný zápach vyvolá nepohodlie a napätie, potom  sviečkami s vôňou levandule a harmančeka môžete vstúpiť do oveľa pokojnejšieho stavu. Okrem toho mäkké svetlo zo sviečok vytvorí útulnejšiu atmosféru ako nočné lampičky. Nezabudnite však sviečku pred spaním zhasnúť alebo ju umiestniť do špeciálneho bezpečného kontajnera.

Ak spíte na bruchu, nepoužívajte tvrdý vankúš

V tejto polohe môžete krku priniesť nepohodlie alebo ho poškodiť, pretože tuhý vankúš vám neumožňuje umiestniť hlavu pod pohodlný uhol. Je lepšie si dať mäkký vankúš priamo pod čelo a neotáčať hlavou nabok.

Použite vankúš a paplón na vyplnenie priestoru medzi telom a matracom

Ak spíte na boku a často sa zobudíte s bolesťou v ramenách a bokoch, pravdepodobne budete potrebovať špeciálny matrac. Najlepšie matrace pre tých, ktorí spia na bokoch, majú jemnú textúru na pleciach a bokoch. Ale ak si to nemôžete dovoliť, nezabudnite vyplniť prázdny priestor medzi telom a povrchom postele.

Položte si kolená na vankúš

Ak spíte na  chrbte , vložte si pod kolená vankúš. Vyplňte všetky ďalšie priestory medzi svojím telom a matracom ďalšími vankúšmi. Ak spíte na svojej  strane, vložte ho medzi kolená.

Zdroj: Adme.ru | topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen