Tipy a triky

Aké oblečenie si vybrať na pohovor, aby ťa prijali?

sebavedomie

videní: 515

Podľa štatistík sa zamestnávateľ rozhodne, či prijíma kandidáta na určitú pracovnú pozíciu v prvých 30 sekundách rozhovoru. V takom krátkom časovom období môžu vyhodnotiť správanie a vzhľad potenciálneho zamestnanca. To znamená, že v tejto situácii zohráva kľúčovú úlohu oblečenie. Väčšina ľudí vie, že zamestnávateľ neuznáva neupravenosť, zlý vkus oblečenia a príliš výrazné oblečenie. Ale niekedy to nie je také jednoduché.

Farba tvojho oblečenia ovplyvňuje to, ako ťa ostatní vnímajú

5 tipov na oblečenie od manažéra prijímania do zamestnania, ktorý zvýši vaše šance na získanie zamestnania

Najväčší kariérny web, CareerBuilder, vykonal prieskum medzi náborovými pracovníkmi s cieľom zistiť, ako vnímajú farbu oblečenia, ktoré si potenciálni zamestnanci vyberú na pracovný pohovor. Ukázalo sa, že sivá farba je spojená s profesionalitou a logikou. Ľudia, ktorí nosili biele šaty, boli vnímaní ako organizovaní, zatiaľ čo čierna bola spojená s vodcovstvom. Fialové a zelené farby spôsobili, že náborári vnímajú kandidátov ako sebaistých a kreatívnych.

Oranžová bola považovaná za najviac „ neprofesionálnu “ farbu. Ľudia sa tiež zvykli rýchlo unaviť z červenej a žltej. Modrá získala dobré recenzie: náborári si myslia, že tímoví hráči sa často rozhodnú pre túto farbu.

Extravagantné oblečenie sa môže považovať za varovanie

5 tipov na oblečenie od manažéra prijímania do zamestnania, ktorý zvýši vaše šance na získanie zamestnania

Oblečenie, ktoré je príliš extravagantné, môže naznačovať túžbu upútať pozornosť za každú cenu, čo môže mať negatívny vplyv na názor zamestnávateľa. Môže začať pochybovať o skutočnej osobnosti kandidáta. Aj keď sa uchádzaš o miesto a zamestnávateľ si cení tvoju kreativitu, rýchle myslenie a schopnosť vyriešiť problém, je lepšie vyhnúť sa príliš extravagantnému štýlu obliekania.

Najímaní manažéri odporúčajú zdôrazniť svoje najlepšie vlastnosti pomocou nezvyčajných doplnkov, ako je brošňa, hodinky alebo zaujímavé okuliare. Ale nepreháňaj to! Je lepšie upútať pozornosť na maximálne 2 časti tela naraz. A nezabudni na zmysel pre štýl a dobrý vkus. Napríklad nosenie slnečných okuliarí na čele sa považuje za neslušné.

Zamestnávateľ ťa môže rýchlo odmietnuť vo svojej hlave, ak si myslí, že „nezapadneš“.

5 tipov na oblečenie od manažéra prijímania do zamestnania, ktorý zvýši vaše šance na získanie zamestnania

Pred pohovorom sa pokús zistiť, či existuje vo firme kód obliekania a ako sa zvyčajne obliekajú zamestnanci spoločnosti. Na jednej strane je pre mnoho povolaní najlepšou voľbou striktný kódex obliekania. Ale napríklad, ak si oblečieš oblek, budeš vyzerať primerane v banke, ale ak sa rozhodneš nosiť ho v PR agentúre, budeš vyzerať ako čierna ovca. Tvoj vzhľad by mal viesť k tomu, aby sa zamestnávateľ cítil, akoby si zdieľal rovnaké podnikové hodnoty a ľahko do nich zapadneš. Ak si príliš odlišný od ostatných zamestnancov, podvedome sa zamestnávateľ rozhodne, že ťa nepríjme.

Zamestnávateľ si vždy všimne, či máš na sebe nové oblečenie

5 tipov na oblečenie od manažéra prijímania do zamestnania, ktorý zvýši vaše šance na získanie zamestnania

Ak ste si kúpili nové oblečenie najmä pre pracovný pohovor, je lepšie ho mať oblečené aspoň raz pred začatím pohovoru. Týmto spôsobom budeš môcť zistiť, či sa pri nosení tohto oblečenia cítiš pohodlne a všimnete si možné nedostatky. Inak by sa nosenie týchto úplne nových odevov mohlo stať katastrofou. Možno si sa zabudol zbaviť odstávajúcich vlákien alebo odobrať štítky.

Ak sa vo svojich šatách cítiš nepríjemne, náborový pracovník to spozoruje

5 tipov na oblečenie od manažéra prijímania do zamestnania, ktorý zvýši vaše šance na získanie zamestnania

Tvojmu vzhľadu by si samozrejme mal venovať dostatočnú pozornosť. Ale ak sa rozhodneš obliecť si niečo pre teba úplne nezvyčajné, náborový pracovník to spozoruje. Tento druh oblečenia pravdepodobne ovplyvní spôsob, akým sa pohybuješ a pravdepodobne aj tvoje sebavedomie.

Nevyberaj si príliš tesné alebo príliš voľné oblečenie. Venuj pozornosť látkam, ktoré sa príliš nekrčia. Podľa štatistík tento problém s oblečením najviac ovplyvňuje naše sebavedomie. Nevyberaj účes ani make-up, ktorý by si vo svojom každodennom živote nenosil. Tvoje pohodlie by malo byť prioritou. Ak sa cítiš sám sebou, pomôže ti to otvoriť sa počas rozhovoru.

Zdroj: Brightside topdesat

 

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť