Zaujímavosti

TOP10: Toto sú potraviny, ktoré sú neprávom označované za škodlivé

potraviny

videní: 5.9K

Výživa je a vždy bola horúcou témou. Ľudia chcú vedieť, ktoré potraviny sú dobré pre naše telo a ktoré nám môžu ublížiť. Ale niekedy sa dokonca aj vedci zmýlia a musia svoje teórie o pár mesiacov či rokov neskôr prehodnotiť alebo upraviť.

TOP10 ti prináša niekoľko takýchto vedeckých omylov, aby si mal všetky aktuálne informácie o svojej strave a nemusel sa zbytočne obmedzovať. Nie všetky potraviny, ktoré boli v minulosti zakázané naozaj škodia.

[adrotate group=”11"]

Soľ

Niekoľko desiatok rokov dozadu boli ľudia presvedčení, že soľ im veľmi škodí. Lekári ich strašili rôznymi zdravotnými problémami, ako sú vysoký krvný tlak, srdcovo-cievne ťažkosti či dokonca zlyhanie obličiek. A zatiaľ čo sa ľudia snažili čo najmenej soliť, štúdie v roku 2000 preukázali, že neexistuje spojitosť medzi množstvom prijatej soli a ťažkosťami s tlakom či srdcom. Práve naopak! Ak by si prestal konzumovať sodík, tvoje telo uvoľní hormóny a enzýmy, ktoré zvyšujú krvný tlak.

 

Vajcia

Nebolo to tak dávno, čo nás lekári varovali, aby sme obmedzili spotrebu vajec kvôli cholesterolu a jeho schopnosti upchávať tepny a zvyšovať tak riziko srdcového infarktu, mozgovej príhody a cukrovky. No nedávno samotní vedci priznali, že urobili chybu: v skutočnosti existujú dva typy cholesterolu a vajcia obsahujú práve ten dobrý druh cholesterolu. Okrem toho majú vysoký obsah železa, bielkovín a antioxidantov luteín a zeaxantín, ktoré chránia proti očným ochoreniam súvisiacim s vekom, ako je makulárna degenerácia a šedý zákal.

Pukance

Mnoho, mnoho rokov tento tvoj verný filmový partner patril medzi nezdravé potraviny. Bolo však zistené, že popcorn má viac antioxidantov (nazývaných polyfenoly) ako ovocie či zelenina. Štúdie ukazujú, že polyfenoly znižujú riziko srdcových ochorení a rakoviny. Ďalšia dobrá stránka pukancov: majú veľmi málo kalórií (naozaj!) A je to celozrnné jedlo. Ale uisti sa, že neobsahuje žiadne umelé pridané arómy. Najlepšie je urobiť si ho doma!

 

Mlieko

Celé roky si si možno myslel, že odtučnená verzia mlieka je zdravšia. Znižuješ tým predsa prijaté množstvo tukov. Nedávne štúdie však ukazujú, že tuky v mlieku prinášajú našim telám veľa základných živín a dokonca robia krv odolnejšou voči určitým druhom rakoviny. Okrem toho plnotučné mlieko pomáha udržať si štíhlu líniu a znižuje riziko cukrovky!

 

Káva

Och nápoj bohov! Nie je to však až tak dávno, čo bol kofeín obviňovaný z väčšiny ochorení srdca a nervového systému. Konečne sa nedávno zistilo, že to vôbec nie je pravda. Pitie kávy vedie k zníženiu množstva srdcových chorôb. Rovnako sa zistilo, že kávičkári sú menej náchylní k chorobám, ako je cirhóza pečene, cukrovka typu 2 a dokonca aj neurologické stavy, ako je Parkinsonova choroba a Alzheimerova choroba.

 

Biela ryža

Dlhodobo sa verilo, že medzi zdravé potraviny patrí len hnedá ryža. Dnes už ale vieme, že biela ryža je ľahko stráviteľná a pomáha absorbovať toxíny, ak máš pokazený žalúdok. Ďalej neobsahuje lepok, čo je výhoda pre celiatikov. Jej konzumácia pomáha predchádzať chronickým chorobám zažívacieho traktu a dokonca obsahuje menej arzénu než hnedá ryža.

 

Pizza

Tu platí podobné pravidlo ako pri pukancoch. Najlepšie je si pizzu urobiť doma. Ak to vezmeme z logického hľadiska, pizza obsahuje skvelý mix živín. Okrem bielkovín a sacharidov aj množstvo zeleniny a bylín.

Čokoláda

Je čokoláda naozaj takým nepriateľom nášho zdravia, ako nám stále hovoria? Spoľahlivé zdroje tvrdia, že kvalitná čokoláda môže skutočne dopomôcť k tvojmu zdraviu! Výrazom “kvalitná” sa rozumie tmavá s obsahom nie menej ako 70 % kakaa. Takéto čokoláda môže: obnovovať pružnosť tepien (čo je dobré pre srdce a krvný obeh), znížiť hladinu zlého cholesterolu v krvi, Pomôcť mozgu zostať aktívnym, znížiť riziko mŕtvice, predchádzať cukrovke… Hotová zdravá bomba! Je úžasné, koľko toho čokoláda ponúka a ty sa už o ňu nemusíš ochudobniť.

Zdroj: brightsidetopdesat

b
Komentáre
Hore