Existujú aj ďalšie nepraktické aspekty, ktoré stojí za zváženie. Mnohé vlaky sú navrhnuté tak, aby mali priestor na státie pre cestujúcich, čo znamená, že nie je možné vybaviť bezpečnostnými pásmi každého cestujúceho bez výrazného zníženia ich prepravnej kapacity. Ale aj keby boli bezpečnostné pásy inštalované od prvého do posledného vagóna, neexistuje jednoduchý spôsob, ako zaistiť, aby ich cestujúci skutočne používali. Vlaky by sa tiež mohli meškať, pretože cestujúci by potrebovali viac času na odopnutie pásov.
Bezpečnostné opatrenie, ktoré nespĺňa požiadavky

V neposlednom rade, bezpečnostné pásy môžu v skutočnosti zvýšiť nebezpečnosť cestovania vlakom, nie ju znížiť. Ak by boli vlaky vybavené tuhšími sedadlami a bezpečnostnými pásmi, varovala správa Výboru pre dopravný výskum Národnej akadémie zverejnená v roku 2007, cestujúci, ktorí nemajú zapnuté bezpečnostné pásy, by sa mohli „stať projektilmi“ a naraziť do sedadiel pred nimi, ako aj do cestujúcich, ktorí majú zapnuté bezpečnostné pásy.
Správa britskej komisie pre bezpečnosť a normy v železničnej doprave dospela k podobnému záveru a predpovedala, že tuhé sedadlá a bezpečnostné pásy síce znížia riziko zranenia pre tých, ktorí ich používajú, ale v skutočnosti zvýšia riziko pre tých, ktorí ich nepoužívajú.
Existujú spoľahlivejšie spôsoby, ako zvýšiť bezpečnosť vlakov. Odborníci tvrdia, že namiesto bezpečnostných pásov by spoločnosti a vlády mali investovať do technológií, ako je Positive Train Control a Advanced Obstacle Detection, ktoré sú automatizovanými systémami monitorujúcimi dopravu a stav koľajníc. Tvrdia, že najlepším spôsobom, ako zabezpečiť bezpečnosť vlakov, je zamerať sa na to, čo sa deje mimo vlaku, a nie vo vnútri.
Zdroj: mentalfloss / topdesat
