Zaujímavosti

Televízia je spôsob č. 1, ako podporovať naše záujmy


videní: 1.5K

Jedna z najväčších globálnych štúdií, ktoré kedy boli v oblasti ľudských záujmov vykonané, ukazuje, že pokiaľ ide o naše obľúbené koníčky, ako je šport, jedlo, domov, motorizmus a život v prírode, ľudia ich hľadajú inšpiráciu a informácie skôr v televízii než v iných zdrojoch. Televízia teda priamo ovplyvňuje naše záujmy.

televízia

Globálny prieskum zahŕňajúci 13 000 účastníkov bol vykonaný na 13 trhoch podľa zadania spoločnosti Discovery Communications, globálneho lídra v zábave z reálneho života. Televízia je prvý spôsob, akým podporujeme svoje záujmy. 93 % respondentov uvádza, že televízia je pre nich hlavným zdrojom inšpirácie. Na druhom mieste sú sociálne médiá s 67 % a tretí sú „ostatní ľudia“ so 66 %.

Pri vzbudzovaní záujmu má televízia významne väčšiu moc než ktorákoľvek iná tretia strana, vrátane sociálnych médií. Vo vekovej skupiny 35-54 rokov je päťkrát pravdepodobnejšie, že náš záujem vzbudí televízia než sociálne médiá, a dokonca aj u ťažko osloviteľnej demografickej skupiny 18-24 rokov je viac ako dvakrát pravdepodobnejšie, že záujem podnieti skôr televízia ako sociálne médiá. Celkovo 8 z 10 z nás má v živote jeden a viac koníčkov, pričom jeden človek má v priemere štyri koníčky. Naše záujmy sa spravidla utvárajú v puberte a prvotné inšpiráciou bývajú rodičia (33%), televízia (23%) a ostatní ľudia (15%).

Dr. Tom Chatfield, spisovateľ a filozof techniky, uvádza: „Pre mnoho ľudí sú televízne programy veľkými externými spúšťačmi vecí, z ktorých sa neskôr stanú veľké osobné vášne. Je to dané tým, že na vás príbeh alebo udalosť veľmi osobne, ľudsky a vnútorne zapôsobí. Nie je to rovnaké, ako keď o nich čítate, nie je to to isté, ako keď o nich počujete, je to, ako by ste do nich boli ponorení, a to človeku môže pomôcť objaviť pre seba emocionálny výboj, ktorý ho privedie na vlastnú cestu vášne a objavovania. “

Podľa prieskumu nám záujmy dávajú pocit šťastia, úspechu a naplnenia, ale tiež nám môžu pomôcť prekonávať radosti a strasti života. Zhruba 8 z 10 z nás veria, že intenzívne záujmy sú dôležitejšie ako predtým, a 9 z 10 súhlasí, že nám záujmy môžu pomôcť uvoľňovať stres každodenného života.

Koníček nám tiež pomáha vytvoriť si pocit spolupatričnosti a potlačiť pocity izolácie v medzinárodnom svete, ktorému čoraz viac chýba vzájomné prepojenie. Podľa prieskumu nás naše záujmy zbližujú s ostatnými ľuďmi – 8 z 10 ľudí zdieľa koníček s priateľmi a rodinou a 7 z 10 uvádza, že im to dáva pocit, že niekam patríme.

Dr. Nick Southgate, behaviorista, tvrdí: „Vášnivý záujem bol pre človeka vždy dôležitý, pretože mu pomáha definovať, kto je. Vo svete, ktorý je stále búrlivejší, kde budúcnosť zdanlivo prináša väčšiu neistotu … budú čím ďalej dôležitejšie veci, do ktorých sa môžete pustiť a kde len vy určujete, na čom vám záleží, čo to pre vás znamená a kam to smeruje. “

Discovery, Inc. podporuje záujmy ľudí na celom svete a na všetkých zariadeniach. Má portfólio značiek, ktoré poskytujú zábavu z reálneho života, vrátane Discovery, Eurosport, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel a Animal Planet, aj rastúce portfólio direct-to-consumer služieb, ktoré fanúšikom umožňujú na niečo sa pozerať a niečo robiť, kam patrí dplay, GolfTV a Food Network Kitchen.

Fulvia Nicoli, výkonná viceprezidentka pre obsah a produkt spoločnosti, uviedla: „Vo svete, kde sa nám bolestne nedostáva času a kde nás neustále niečo ruší a niečo sa mení, nám koníčky pomáhajú lepšie vnímať sami seba aj okolitý svet. Táto štúdia jasne ukazuje, že ľudia viac ako kedykoľvek predtým túži po tom, aby ich ich záujmy spájali s ostatnými aj s okolitým svetom. Discovery prepája vášnivé zaujatie, ktoré je ľuďom vlastné, s obsahom a príbehmi, ktoré ľudí inšpirujú, aby so svojím záujmom venovali. Pre každého skalného fanúšika máme niečo pre radosť, od jedla alebo životného štýlu cez šport až po život v prírode. “

Globálny prieskum sa zaoberal záujmami 13 000 respondentov z 13 trhov (Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Juhoafrická republika, Španielsko, Turecko, Veľká Británia a Spojené štáty americké). Prieskum bol realizovaný v mene spoločnosti Discovery Communications, globálneho lídra v oblasti zábavy, ktorá vychádza z reálneho života. Prieskum obsahoval 38 záujmových oblastí a zameral sa na 10 hlavných koníčkov:
1. Šport
2. Jedlo
3. Život v prírode
4. Znalosti
5. Výnimočné životy
6. Domov
7. Skúmanie a dobrodružstvo
8. Zisťovanie pravdy
9. Motorizmus
10. Svadby a vzťahy

Zdroj: Discovery topdesat

b
Komentáre

Sociálne siete

facebook  twitter  google-plus  rss

Odporúčame

HS-logo

TOPdesat.sk copyright © 2022 | Všetky práva vyhradené

Hore

online geldanlagen geldanlagen