TOP 10

10 rád, ako upokojiť alkoholom rozbúrený organizmus


videní: 16.5K

Rozväzuje jazyk, zbavuje zábran. V konečnom dôsledku ukazuje pravú tvár človeka. Táto metla ľudstva je obľúbená už od nepamäti, no nie nadarmo je na nej upozornenie: ,,Pite s rozumom od 18 rokov.“ Vieme si predstaviť, ako môže dopadnúť nevinné popíjanie či oslava narodenín? Okrem zničenia reputácie si zvyčajne privodíš opicu. Nemyslíme však škaredé dievča. Ako tomu predísť? Prinášame ti zopár rád, ako zvládnuť alkoholické strasti.

01. Muži vs. ženy

Vo všeobecnosti zvládnu muži viac alkoholu ako ženy. Je to kvôli tomu, že ženský organizmus obsahuje menej vody. Tá riedi alkohol v krvi. Ďalším dôvodom je, že ženy majú menšiu pečeň. Preto, milé dámy, nesúperte v pití s mužmi.

1fotka

02. Nepi nalačno

Treba tiež dbať na príjem potravy. Pred tým, než začneš požívať alkoholické nápoje, je vhodné sa dostatočne najesť. Nemal by si však konzumovať napríklad huby. V žalúdku spolu s alkoholom môžu narobiť šarapatu. Popri popíjaní si môžeš dopriať drobnosti ako zemiakové lupienky, arašidy a pod.

03. Pitný režim

Je všeobecne známe, že telo potrebuje k správnemu fungovaniu dostatok tekutín. Nie, vodka sa neráta. Na ich doplnenie a uhasenie smädu ti najlepšie padne čistá voda. Je to kvôli tomu, že bolesti hlavy, ktoré prichádzajú na ďalší deň, sú zapríčinené najmä dehydratáciou. S ňou je spojené aj nepríjemné sucho v ústach.

04. Z čoho bolí hlava najmenej

Najlepšie sa vstrebávajú menej koncentrované nápoje ako pivo a víno. Ak predpokladáš, že ťa čaká dlhý a náročný večer, je lepšie piť čistú vodku. Ochutený farebný alkohol je totiž ťažšie stráviteľný, pretože obsahuje rôzne ingrediencie. Čistú vodku stráviš najjednoduchšie. Maj tiež na pamäti, že netreba miešať rôzne druhy.

 

2fotka

05. Zapíjanie

Tvrdé je dobré riediť vodou alebo nealkom. Presladené nápoje však nie sú vhodnou voľbou. Mysli na to, že čím je alkohol kvalitnejší, tým je vstávanie krajšie a menej náročné.

06. Dodržiavaj časový odstup

Prijať väčšie množstvo alkoholu naraz je pre organizmus šok. Po prvé, skôr sa opiješ. Po druhé, pečeň nestíha filtrovať a žalúdok protestuje. Ak cítiš, že ti pohárik nesadol, daj si na chvíľu pauzu.

07. Pohyb

Cítiš, že ti stúpa ego, ale klesá inteligencia? Najhoršie, čo môžeš spraviť, je zložiť hlavu na stôl. Ak máš možnosť, hýb sa. Pohyb totiž pomáha odbúravať alkohol, preto by si mal ísť napríklad tancovať alebo poprechádzať sa. Čerstvý vzduch ešte nikomu neublížil.

08. Spánok

Ťažko je človeku zaspať na kolotoči. No spánok je v tomto prípade obzvlášť dôležitý. Ideálnych je osem hodín spánku. Netreba to však preháňať, pretože budeš ešte viac malátny.

09. Ranná nevoľnosť

Ak ti je ráno predsa len zle, môžeš skúsiť staré osvedčené rady. Uhorková šťava, kolový nápoj, 100% džús, biely čaj, podľa chuti a nálady tvojho žalúdka. Na neskoré obedňajšie raňajky si môžeš dopriať tyčinky či banán. Neskôr by si mal zvládnuť ryby, zeleninový alebo slepačí vývar. Pokiaľ ide o kávu, u mnohých ľudí narobí viac škody než úžitku. Trochu nezvyčajná, no overená je kombinácia kávy a vyšťaveného citróna.

10. (Ne)pi

Prípadne si daj len za pohár vína. To, že si napríklad na oslave ešte neznamená, že musíš piť aj ty. Vedecky overené argumenty sú: som šofér, beriem lieky, necítim sa najlepšie… Hlavné je vedieť povedať nie.

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen