Video

Britský TopGear testoval Škodu 105. Ako v teste dopadol automobil, ktorý postavil Československo na kolesá?


videní: 14.0K

Je veľmi nepravdepodobné, že čo i len malý fanúšik motorizmu nepozná TopGear. A je tiež veľmi nepravdepodobné, že obyvateľ Česka a Slovenska starší ako 25 rokov nepozná Škodu 105. Tá vo svojej dobe patrila medzi to naj, čo bolo možné si na Československu kúpiť. V Británii však patrila medzi tie najlacnejšie alternatívy na automobilovom trhu. Ako však Škodovku zhodnotil prestížny TopGear?

Celý test TopGearu je pojatý v znamení znižovania rodinných nákladov na automobil, preto sa v teste ocitli hneď 4 autá z východného bloku. Ako prvá sa predstavila Škoda 105 S, ktorá v Británii v tej dobe stála takmer 2.500 libier.  Jej konkurentmi boli Lada 2017, Yugo 45 a Fiat 125p. Moderátor Woollard si pochvaľuje kvalitu laku a interiérového obloženia, ktorý je podľa neho v krajinách východného bloku na úrovni vysokého štandardu.

 

[adrotate group=”11"]

 

V jazdných vlastnostiach podľa neho Škodovka až tak nevynikala a problémom bolo veľmi slabé zrýchlenie, nepresné riadenie, ktoré je nervózne na hrboľatých cestách a nevyspytateľná prevodovka. Sedačky označil za minimalistické. A aké je celkové hodnotenie? Pozitívne. Woollard Škodu 105 S označil za vozidlo s protihodnotou k cene, avšak na dodal, že nie je príliš vhodné na dlhé cesty.

Zároveň však odkázal na bohatú históriu Škodovky v motoristických športoch, ako je rallye, kde 105ka, respektíve jej závodná verzia, dokázala niekľokrát vyhrať svoju triedu. To zo Škody 105 S robí vytrvalé a húževnaté auto.

Škoda 105/120 bola v Československu extrémne populárnym vozidlom, najmä pre svoju jednoduchosť – opraviť ju dokázal skutočne takmer každý. Od roku 1976 do roku 1990, kedy z výrobnej linky zišiel posledný kus, bolo vyrobených viac ako 2 milióny kusov!

A čo ceny? Podľa portálu auto.idnes.cz stála najlacnejšia Škoda 105 v roku 1985 58.200 Kčs, čo v prepočte na dnešné peniaze znamená približne 15.280 eur. Vrcholom ponuky bola Škoda 136 R, za ktorú majiteľ v roku 1989 zaplatil 84.500 Kčs (21.758 eur).

Video si môžeš pozrieť tu:

Škoda 105/120 bola v Československu extrémne populárnym vozidlom, najmä pre svoju jednoduchosť – opraviť ju dokázal skutočne takmer každý. Od roku 1976 do roku 1990, kedy z výrobnej linky zišiel posledný kus, bolo vyrobených viac ako 2 milióny kusov!

A čo ceny? Podľa portálu auto.idnes.cz stála najlacnejšia Škoda 105 v roku 1985 58.200 Kčs, čo v prepočte na dnešné peniaze znamená približne 15.280 eur. Vrcholom ponuky bola Škoda 136 R, za ktorú majiteľ v roku 1989 zaplatil 84.500 Kčs (21.758 eur).  Celý cenník s prepočtom cien na dnešnú hodnotu nájdeš v tabuľke:

snimka-obrazovky-2016-12-03-o-15-40-57

Zdroj: Auto.cz

TopGear si posvietil aj na Škodu Favorit. Aké hodnotenie od prestížneho britského magazínu dostala, si pozri v tomto článku:

Ako však môžeme zhodnotiť Škodu 105 z dnešného pohľadu? Je to omyl alebo zázrak automobilizmu? Dozvieš sa v článku:

 

b
Komentáre
Hore