Tipy a triky

Severská chôdza: Jednoduché cvičenie, ktoré zlepší držanie tela a zdravie srdca

severská chôdza

videní: 508

Severská chôdza je typ cvičenia s nízkou záťažou, pri ktorom sa využívajú špeciálne palice a techniky chôdze na zapojenie všetkých hlavných svalových skupín tela.

Severská chôdza vznikla vo Fínsku v 30. rokoch minulého storočia ako spôsob tréningu pre bežkárov počas letných mesiacov. Odvtedy si toto cvičenie získalo popularitu po celom svete ako zábavný spôsob, ako sa ľudia v akomkoľvek veku môžu pohybovať po prírode.

 

Na rozdiel od turistických palíc, ktoré sa zvyčajne držia pred telom, aby pomohli s rovnováhou a stabilitou, palice pre severskú chôdzu by mali byť vždy v kontakte so zemou za vami. Pri každom kroku vpred sa protiľahlá ruka – držaná rovno v lakti – vysunie pred teba, pričom palica sa ťahá jemne po zemi. Keď urobíš ďalší krok, zatlačíš palicu nadol a späť, aby si sa pohol dopredu.

Severská technika premení chôdzu na celotelový tréning, pri ktorom sa aktivujú svaly ramien, chrbta a centrálnej časti tvojho tela, ako aj rúk a nôh. V skutočnosti severská chôdza zapája až 90 percent svalovej hmoty tela! To znamená, že cvičenie je skvelé na zlepšenie držania tela a kardiovaskulárneho zdravia, ako aj na spaľovanie kalórií. Štúdie ukazujú, že dokážeš spáliť o 18 až 67 percent viac kalórií ako pri štandardnej chôdzi alebo dokonca ľahkej joge.

1 2 »

b
Komentáre

Sociálne siete

facebook  twitter  google-plus  rss

Odporúčame

HS-logo

TOPdesat.sk copyright © 2022 | Všetky práva vyhradené

Hore

online geldanlagen geldanlagen