Zaujímavosti

TOP 5 mýtov o pití kávy, ktorým sme doteraz všetci verili

mýtov o pití kávy

videní: 579

Svet je plný mýtov. Od malička počúvame múdrosti starších a riadime sa povesťami a historkami, ktoré už dávno vedci popreli. V tomto článku sa pozrieme na 5 vyvrátených mýtov o pití kávy, ktoré sme všetci považovali za svätú pravdu.

Človek už pre istotu ani nečíta, čo všetko je škodlivé, čo by nemal jesť, kam by nemal chodiť, lebo  by naozaj ostal doma s pohárom čistej vody, aj keď, aj tá je asi škodlivá. Mýty jednoducho kazia chuť do jedla a pitia. Vieš si predstaviť začiatok dňa bez kávy ? Káva. Teplá, voňavá, hnedá tekutina, ktorá tu bola od pradávna, ale aj o nej sa šírili a šíria mnohé mýty. Poďme ich zboriť.

Prečítaj si týchto 5 mýtov o pití kávy daj si ju bez výčitiek:

1. Tvoja poobedná káva ti spôsobí nespavosť

pexels-photo-272887

Kofeín je stimulant. Avšak kofeín, ktorý vypiješ po obede, sa spracováva v pečeni rýchlosťou blesku a takmer všetko (zhruba 75 %) sa vyplaví z tela počas štyroch až siedmich hodín. Takže ak piješ druhú šálku o 15:00, je úplne preč pred spaním.

2. Káva ti pomôže vytriezvieť

food-beans-coffee-drink

Množstvo mýtov o pití alkoholu súperí s tými kofeínovými, ale krátka odpoveď je: nie. Kofeín nezvráti negatívny vplyv alkoholu, v skutočnosti je to pre teba ešte horšie, keďže sa môžeš cítiť bdelý a dostatočne kompetentný na to, aby si zvládol napr. šoférovanie. Síce sa cítiš lepšie, ale káva ti alkohol z tela neodbúra.

 

3. Káva ti pomôže schudnúť

www.pinterest.com

www.pinterest.com

Áno, síce stimulačné účinky kofeínu môžu mierne – a myslím veľmi mierne – zrýchliť tvoj metabolizmus, ale nie dosť na dlhodobú stratu hmotnosti. Kofeín môže znižovať vašu túžbu po jedle na krátku dobu, ale nie je dostatok dôkazov, ktoré by dokazovali, že dlhodobá konzumácia pomáha zníženiu hmotnosti.

4. Káva spôsobuje infarkt, rakovinu, rednutie kostí

pexels-photo

Neboj sa. Dokonca 300 miligramov, čiže tri hrnčeky kávy denne, by ti nemali ublížiť. Áno, ak máš vysoký krvný tlak, môže dôjsť k dočasnému nárastu srdcovej frekvencie, ale neexistuje žiadna súvislosť s kofeínom a vysokým cholesterolom alebo s kardiovaskulárnymi ochoreniami. Dokonca existuje veľa dôkazov o tom, že kofeín telu prospieva, samozrejme, v normálnom množstve.

5. Čím je káva tmavšia, tým je silnejšia

pexels-photo-302899

Pravda je taká, že je to presne naopak. Čím tmavšiu praženú kávu máš, tým sa stáva viac kyslou. Taktiež veľmi silným a dlhým pražením káva prichádza aj o svoju podstatu – kofeín.

Zdroj: huffingtonpost / topdesať

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen