TOP 10

Potraviny, na ktorých sa neoplatí šetriť. Prečo?

potraviny

videní: 2.5K

Potraviny, ktoré jeme každý deň, ovplyvňujú naše zdravie . Z tohto dôvodu je kvalitné jedlo nevyhnutnou súčasťou zdravého životného štýlu. Aj keď sa snažíš ušetriť peniaze, niektoré veci stoja za to, aby si si priplatil. Míňať viac peňazí na potraviny, to neznamená nákup kaviáru a šampanského, ale zaplatenie možno vyššej ceny za kvalitnejšie a výživnejšie výrobky. Na akom jedle sa naozaj neoplatí šetriť?

1. Čerstvé a kvalitné mäso

Ak si chceš pochutnať, kvalitný kus mäsa je vždy skvelý nápad. Je pravda, že za lepšie mäso musíš zaplatiť viac, ale je tiež omnoho chutnejšie a zdravšie. Lacné mäso sa niekedy ponára do slanej vody, takže predajca môže účtovať viac za menej. Pri výbere mäsa sa sústreď na pekný čerstvý rez, ktorý je pevný, suchý a má jasne červenú farbu.

2. Čokoláda

Lacná čokoláda je väčšinou cukor, tuk a prísady, s minimálnym obsahom kakaového masla. Preto aróma a textúra nie sú také dobré a čokoláda sa v ústach správne neroztaví. Pri nákupe čokolády hľadaj tmavú, s nízkym obsahom cukru. Stojí síce viac, ale je zdravšia a dokonca dodá tvojmu telu potrebné antioxidanty .

3. Čerstvé potraviny – ovocie a zelenina

Nemusíš začať kupovať iba ekologické výrobky, ale pokiaľ ide o ovocie a zeleninu, bola by škoda nevyužiť všetky výhody prírody. Niektoré potraviny, ako napríklad jahody, broskyne a špenát, môžu byť plné  pesticídov, takže to je hlavný dôvod, prečo stojí za to, aby si si priplatil za zdravé eko potraviny. A okrem toho, že organické ovocie a zelenina sú zdravšie a výživnejšie, tiež lepšie chutia.

4. Voľne ulovený losos

V porovnaní s lososom chovaným na farme má voľne žijúci losos vyšší obsah minerálov vrátane draslíka, železa a zinku a má tiež menej tuku, čo znamená menej kalórií. Za takéto ryby budete musieť zaplatiť o niečo viac, ale losos ulovený voľne chutí naozaj lepšie. Nie je nasýtený antibiotikami alebo hormónmi a obsahuje menej chemikálií, farbív a menej alergénov.

5. Extra panenský olivový olej

Až budeš nabudúce v supermarkete a budeš mať chuť nakúpiť zdravé potraviny, môžeš zvážiť nákup panenského olivového oleja. Je to trochu drahšie, ale je to najkvalitnejší olivový olej, ktorý si môžeš kúpiť, a naozaj pocítiš rozdiel. Extra panenský olivový olej sa považuje za zdravší, pretože sa nespracúva chemickými látkami a obsahuje vyššie hladiny vitamínov a minerálov. Olivová chuť je v extra panenskom olivovom oleji intenzívnejšia, takže skutočne získate arómu, za ktorú platíte peniaze.

6. Grécky jogurt

Grécky jogurt môže stáť dvojnásobok ceny bežného jogurtu, ale je hustejší a krémovejší a kvalitnejší. Obsahuje tiež menej cukru a takmer dvojnásobné množstvo bielkovín ako bežný jogurt, takže ťa zasýti na dlhšiu dobu. Vďaka živinám, ktoré obsahuje, môže mať grécky jogurt pozitívny vplyv na vašu pohodu, pretože pomáha zlepšiť zdravie kostí a vnútorností, znížiť krvný tlak a znížiť riziko cukrovky.

7. Med

Ak sa pozrieš na med v regále obchodu s potravinami, môžeš si všimnúť, že jeho ceny sa veľmi líšia. Surový med je drahší, nie je pasterizovaný, takže obsahuje širokú škálu výživných látok vrátane aminokyselín, minerálov, vitamínov a enzýmov. Chuť, kvalita a pôsobivé účinky na zdravie , ktoré zahŕňajú zníženie rizika srdcových chorôb a rakoviny,za toto všetko si kvalitné potraviny pýtajú o pár eur viac.

8. Káva jedného pôvodu

Ak si nevieš predstaviť jedno ráno bez šálky kávy, mal by si vyskúšať niečo špeciálnejšie, napríklad kávu jediného pôvodu. Tento druh kávy chutí lepšie, pretože zrná sa zbierajú ručne z tej istej farmy alebo oblasti. Káva s jedným pôvodom je drahšia, pretože je sezónna, ale stojí za tie peniaze navyše pre tých, ktorí chcú ochutnať kávu vo svojej najčistejšej podobe. Mal by si si ju vychutnať čiernu, bez mlieka a cukru, aby si mohol zažiť jej jedinečnú chuť.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen