Zaujímavosti

Koľko cukru sa nachádza vo vašom jedle a pití?

cukru

videní: 584

Dnešná doba je taká unáhlená a rýchla, že udržiavať svoj životný režim v zdravej rovnováhe môže byť náročné. A tým sa dostávame k cukru, ktorého je v našich potravinách niekedy až priveľa.

Spotreba príliš veľkého množstva cukru zvyšuje riziko niekoľkých nebezpečných zdravotných problémov, vrátane obezity, cukrovky typu 2, zvýšeného krvného tlaku a zubného kazu.

Priemerný človek podľa odhadov spotrebuje 82 gramov cukru denne, čo je skoro 20 čajových lyžičiek. Normálne by mal človek pritom dostať do svojho tela menej ako polovicu z tohto množstva, a to 9 lyžičiek pre mužov a 6 pre ženy. Takže vlastne bohato stačí, ak si dáš tri kávy a tvoj denný prídel cukru je naplnený.

Na udržanie nejakej rovnováhy je potrebné vedieť, koľko cukru sa v akom jedle alebo nápoji nachádza. Napríklad také ovocie je síce sladké a obsahuje veľa cukru, ale tento je prírodný a menej škodí nášmu organizmu. Často si ale dopĺňame energiu jednoduchými snackmi, ktoré nájdeme v obchodoch.

Obilnín, Raňajky, Jedlo, Misa, Výživa, Ráno, Ovocie

Niekedy ide o čokoládové tyčinky, ktoré pôsobia neškodne, inokedy zas sladké nápoje, ktorými sa chceme osviežiť. Ak máš deti, ktoré zbožňujú k raňajkám cereálie, mal by ste byť tiež na pozore. Na druhej strane, tento cukor sa pri nejakej fyzickej aktivite z tela dostane preč, ale pokiaľ si nedávaš pozor, možno máš nahnuté k cukrovke. Koľko cukru teda obsahujú naše obľúbené jedlá a nápoje?

Čokoládové tyčinky

Snickers (57 g) – 5,83 čajovej lyžičky

Milky Way (58 g) – 7,02 čajových lyžičiek

Twix (57 g) – 5,68 čajovej lyžičky

M&M (42 g) – 5,68 čajovej lyžičky

Nealko nápoje

Nápoje, Fľaše, Police, Plechovky, Koks, Cola, Spotreba

Coca-Cola (330 ml) – 7,25 čajovej lyžičky

Red bull (330 ml) – 5,35 čajovej lyžičky

Sprite (330 ml) – 7,61 čajovej lyžičky

Cereálie

Cheerios (100 g) – 0,88 čajovej lyžičky

Kukuričné vločky (100 g) -1,93 čajovej lyžičky

Medové vločky (100 g) – 11,4 čajovej lyžičky

Cookie Crisps (100 g) –  7,06 čajovej lyžičky

Vločky z drvenej pšenice (100 g) – 0 čajovej lyžičky

Cereálie, Mlieko, Fľaša, Raňajky, Obilniny, Strava

Ovocie

Mango – 2,77 čajovej lyžičky

Banán – 2,48 čajovej lyžičky

Jablko – 2,11 čajovej lyžičky

Ananás – 2 čajové lyžičky

Hrozno – 3,14 čajovej lyžičky

Citrón – 0,5 čajovej lyžičky

Kiwi – 1,82 čajovej lyžičky

Marhule – 1,87 čajovej lyžičky

Jahody – 0,99 čajovej lyžičky

Maliny – 0,90 čajovej lyžičky

Čučoriedky – 2,02 čajovej lyžičky

Paradajky (áno, naozaj patria medzi ovocie) – 0,53 čajovej lyžičky

Čučoriedka, Modrá, Vynikajúce, Ovocie, Jedlo, Dezert

Po zhliadnutí týchto hodnôt máš pocit, že konzumuješ veľa cukru? Alebo patríš do tej druhej skupiny, ktorá môže s pokojným svedomím povedať, že je na tom dobre?

Zdroj: medicalnewstoday topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen