videní: 1.0K
Úspešne uviesť nový produkt na trh nie je ľahké. Problém s tým majú aj veľké a známe značky. Niekedy spotrebitelia nie sú na výrobok pripravení, inokedy ho vyslovene nepotrebujú a nechcú. A ak sa to stane, nepomôže ani megalomanský marketingový rozpočet.
V tomto rebríčku nájdete produkty, ktoré sa zapísali do histórie. No inak, ako by si známe značky želali. Ľudia ich poznajú práve preto, že bolo obrovským prešľapom. Od nelogického rozšírenia portfólia až po startupy, či zaujímavé, no nechcené nápady obrovských technologických firiem.
1. Google Glass, 2013 – 2014
Google Glass prišli na trh v roku 2013. Hoci išlo o zaujímavý nápad a de facto prvý pokus vytvoriť reálne využiteľné smart-okuliare, cenovka 1.500 dolárov nepomohla ich masovému rozšíreniu. Okrem toho mal produkt problémy s bezpečnosťou a ochranou súkromia.
2. Hoverboardy, 2015
V roku 2015 vyvolali šialenostvo hoverboardy. Prečo teda ide o produktový fail? Pretože odhliadnuc od množstva zranení, ktoré si mohol užívateľ tejto srandy privodiť, sa množili prípady, kedy sa hoverboardy samovoľne vznietili a ničili všeto okolo seba.
3. New Coke, Coca-Cola Co, 1985
V roku 1985 sa Coca-Cola rozhodla inovovať kolu, ktorú v zámorí poznajú ako Coke. Spoločnosť investovala 4 milióny dolárov do celonárodného testovania. No napriek tomu, že v užívateľských testoch si nová receptúra viedla dobre, po uvedení na trh reagovali zákazníci extrémne negatívne. Už po troch týždňoch bola spoločnosť nútená vrátiť sa k pôvodnej ikonickej receptúre.
4. Twitter Peek, 2009
Sociálna sieť Twitter prišla s vlastným smartfónom v roku 2009, no jeho zameranie výhradne na Twitter bolo značne obmedzujúce. A zlyhával aj v tej jedinej úlohe, ktorú mal splniť.
5. Crystal Pepsi, 1992
V roku 1992 prišla Pepsi s novým produktom, ktorý nazvali Crystal Pepsi. Kryštálovo čistá Pepsi ale vydržala v predaji len jeden rok. Jej stvoriteľ neskôr pripustil, že sa pred spustením predaja mal presvedčiť o tom, či nový produkt chutí dobre…
6. Trump Steak, 2007
Donald Trump, súčasný prezident Spojených štátov, prišiel v roku 2007 s prevratným nápadom: pod svojim menom uviedol na trh prémiovú značku steakov. No zákazníci nesúhlasili s prémiovou chuťou produktov. Steaky s podobizňou súčasného prezidenta sa predávali len dva mesiace.
7. Google+, 2011
V roku 2011 sa chcel Google zviesť na vlne úspechu sociálynch sietí. No Google + nikdy nedosiahol úroveň svojho najväčšieho rivala Facebooku a pre technologického giganta bol obrovským sklamaním.
8. Ez Squirt Kečup, Heinz, 2006
V roku 2006 sa spoločnosť Heinz rozhodla spraviť svoje kečupy výnimočnými, aby zaujala pozornosť predovšetkým detí. Prišli s nápadom pridať do kečupu farbivo. Ez Squirt sa predával v troch farbách: modrej, zelenej a fialovej. No bohvieako chutne to teda nevyzerá. 🙂
9. Asistent Clippy, Microsoft, 1990
Kto by nepoznal otravnú sponku Clippyho. Tento výtvor Microsoftu sa považuje za jedno z najhorších užívateľských rozhraní, aké kedy boli vytvorené. Clippy sa objavil vždy, keď si softvér myslel, že užívateľ bude potrebovať pomoc. No jediné, čo Clippy robil, bolo neustále znervózňovanie používateľov.
10. Polotovary, Colgate, 1982
V roku 1982 prišla značka Colgate zrejme s tou najpodivnejšou myšlienkou, aká sa v tomto rebríčku nachádza. Vstúpili na trh s mrazenými polotovarmi. Produkty boli ale obrovským zlyhaním, možno najmä preto, lebo značka Colgate v ľuďoch evokuje predovšetkým produkty na starostlivosť o ústnu hygienu.
11. Delorean DMC-12, 1981
Delorean je známy najmä kvôli role v kultovom filme Návrat do budúcnosti. Aj napriek pozoruhodným dverám otvárajúcim sa dohora si auto nenašlo dostatočný počet zákazníkov. Problémom bola spoľahlivosť a bezpečnosť. Predávalo sa iba tri roky.
12. Samsung Galaxy Note 7, 2016
V roku 2017 ovládli média po celom svete správy o vybuchujúcich telefónoch. Vraví sa, že aj zlá reklama je reklama, no toto neplatené PR Samsungu rozhodne nepomohlo. V dôsledku prehrievajúcej sa a následne explodujúcej batérii bolo zvolaných 2,5 milióna kusov telefónov.
13. Windows Vista, Microsoft, 2007
Operačný systém Windows Vista uzrel svetlo sveta v roku 2007, no išlo o jeden z najväčších prešľapov Microsoftu. Problémom bola bezpečnosť, výkonnosť, používateľská prívetivosť a mnoho iného.
14. Segway, 2001
Segway sa začal vyrábať už v roku 2001 s veľmi vysokými očakávaniami. Toto dvojkolesové (a drahé) vozidlo ich však nedokázalo naplniť. Segway prišiel s cenovkou 5.000 dolárov a napriek tomu, že bol pomerne inovatívny, nebol pre spotrebiteľov príliš atraktívny ani nevyhnutný.
Zdroj: BoredPanda | topdesat
