Tipy a triky

Čo spôsobuje bolesť krížov a ako tomu predísť?


videní: 772

Ak ťa zabíja bolesť chrbta, nie si sám. Polovica pracujúcich ľudí pozná tento nepríjemný boľavý pocit v dolnej časti chrbta. A hoci sa veľa ľudí rozhodne pre lieky na úľavu od bolesti, nie vždy je to najefektívnejší spôsob. V skutočnosti môže zmena niektorých vecí, ktoré robíme každý deň, pomôcť pri riešení tohto problému.

1. Nosíš tesné sukne a vysoké podpätky

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Zatiaľ čo úzke sukne dokážu otáčať hlavy okoloidúcim, môžu tiež pôsobiť boľavo chrbát. Tesné sukne môžu obmedziť pohyb v bokoch, čo spôsobuje namáhanie chrbtice. To isté sa stane, keď si obuješ vysoké podpätky: tieto topánky umiestnia chodidlá do neprirodzenej výšky, čo následne spôsobí posunutie svalov v krížoch. Ak si chceš vychutnať módu bez obetí na zdraví, stav na sukne, ktoré umožňujú nohám voľný pohyb a zvoľ topánky s podpätkami do 5 centimetrov.

2. Piješ často bublinkové nápoje

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Popíjanie sladkých nápojov nie je tým najzdravším spôsobom, ako si udržať svoju energiu, a okrem mnohých ďalších zdravotných rizík môže zhoršiť aj bolesť chrbta. Zvyk piť sladkú sódu môže mať za následok obličkové kamene, ktoré môžu spôsobiť silné bolesti chrbta. Pitie sýtených nápojov tiež vedie k uviaznutiu plynov v tráviacom systéme a to vyvíja tlak na chrbticu. Ak ťa po pohári coly bolí chrbát, možno by bolo na čase myslieť na zvýšenie príjmu vody.

3. Si vystresovaný a to môže spôsobiť bolesť

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Keď telo uvoľňuje stresové hormóny, spôsobí to, že sasvaly inštinktívne stiahnu. Napätie v svaloch zase vedie k bolestivým pocitom na krku, ramenách a chrbte. Štúdie preukázali, že zahrnutie relaxácie do tvojho denného režimu môže účinne znížiť bolesť chrbta.

4. Spíš na nesprávnom vankúši

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Keď spíš na vankúši, ktorý je príliš veľký, môžeš nenávidieť bolesti chrbta. Väčšina vankúšov dáva hlavu do neprirodzenej polohy, čo tlačí na krk a chrbticu a spôsobuje bolesť a zlý spánok. Ak si nevieš predstaviť spánok bez vankúša, nájdi taký, ktorý sa prispôsobí a dajte si ďalší medzi alebo pod kolená. Je dokázané, že tieto polohy pri spánku zmierňujú tlak pôsobiaci na chrbticu.

5. Umývaš riad zlým spôsobom

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Predkláňaním sa nad umývadlom pri umývaní riadu sa vytvára tlak na kríže, čo vedie k namáhaniu svalov v tejto oblasti. Ak si v tejto pozícii niekoľko minút denne, mohol by ťa každý deň bolieť chrbát. Aby si sa vyhol namáhaniu krížov, polož jednu nohu na malú stoličku. To ti pomôže upraviť držanie tela a zabráni kriveniu chrbta.

6. Chodíš často po schodoch

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Chodenie hore a dole po schodoch je všeobecne považované za zdravý zvyk. Ak však trpíš bolesťami kolien alebo chrbta, je lepšie sa pred použitím schodov poradiť s lekárom.

7. Čítaš v posteli

7 vecí, ktoré môžu spôsobiť bolesť v dolnej časti chrbta a ako im predchádzať

Zvyk prečítať si niekoľko strán svojej obľúbenej knihy pred spánkom môže viesť k stuhnutiu ramien a chrbta. Keď pri čítaní v posteli ležíme, spôsobuje to napätie v chrbtici a svaloch v krížoch, čo vedie k bolestiam. Ak ti čítanie knihy pred spánkom pomôže relaxovať po náročnom dni, investuj do kresla s dobrou podporou chrbtice.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen