Zaujímavosti

Najrýchlejšie vlaky na svete: Nájdeš ich v týchto krajinách

najrýchlejšie vlaky

videní: 251

Čínske vlaky G17 a G39 každý deň odchádzajú zo stanice v Pekingu a prichádzajú do Nanjingu po dosiahnutí maximálnej rýchlosti až 350 kilometrov za hodinu. Niekde jazdia najrýchlejšie vlaky, u nás zatiaľ iba horia…

Aj keď si toho zrejme nie sú vedomí, cestujúci používajúci tieto najrýchlejšie vlaky zažívajú najrýchlejšiu pravidelnú železničnú dopravu na svete, podľa Railway Gazette International.

Svetový prieskum rýchlosti v časopise zaraďuje priemerné rýchlosti plánovaných služieb, ktoré boli v prevádzke od mája do júna 2019. Zahrnuté sú vlaky, ktoré jazdia od pondelka do piatku a medzi rôznymi koncovými stanicami jazdia priemerne viac ako 160 km za hodinu – okrem jednorazových alebo víkendových služieb.

Život na rýchlej linke

Najrýchlejšie vlaky na svete pokrývajú 1 021 km medzi hlavným mestom Číny a Nanjing a jazdia priemernou rýchlosťou 317,7 km/h. Cesta je teda dokončená za 3 hodiny a 13 minút.

Úloha Číny na vysoko-rýchlostných železničných cestách sa však nekončí. Niekoľko ďalších služieb prelomilo hraničnú rýchlosť 300 km/h a je na druhom miesto v krajine.

Taliansko získalo druhé miesto v tabuľke najmenšími maržami, čím vytlačilo Francúzsko, ktoré predtým zastávalo túto pozíciu. Len jeden vlak každý deň absolvuje cestu z Milána do Reggio Emilia, približne o pol km / h rýchlejšie ako francúzsky vlak TGV medzi Champagne-Ardenne a Lorraine.


Francúzsko sa tak dostalo na tretie miesto v top 10, stále dosahuje priemernú rýchlosť presahujúcu 271,8 km/h, zatiaľ čo iná priemerná rýchlosť medzi Lyon a Aix-en-Provence bola len o 0,5 km/h pomalšia.

Výkonnosť motorov na železničných sieťach Japonska, Španielska a Taiwanu zostáva relatívne nezmenená. Vlaky v týchto miestach jazdia tak rýchlo, ako dokáže ich existujúca infraštruktúra, takže priemerné rýchlosti sa pravdepodobne zo súčasných 250 km/h podstatne nezvýšia.

V Nemecku rozsiahla medzimestská železničná sieť využíva skôr úseky vysoko-rýchlostných tratí ako celé nové trasy, pričom udržuje najvyššie rýchlosti pod rýchlosťami iných krajín. Tento systém sa však má rozširovať, s plánovanými investíciami na trasy východne od Stuttgartu na rok 2022 a hovorí sa o rýchlosti 300 km/h spájajúcu mestá Bielefeld a Hannover

Zdroj: weforum | topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen