Tipy a triky

Tieto jedlá zaženú tvoj nočný hlad bez výčitiek!

hlad

videní: 256

Pre niektorých ľudí je nočný hlad ako nočná mora – nikdy by v noci chladničku neotvorili, aj keby sa mali ako premáhať. A pre iných je noc jediný čas, kedy sa môžu v pokoji najesť. Pre ďalších je to dôvod na vtipkovanie. Pravdou však zostáva, že nočný hlad postihol už každého z nás.

Koľkokrát si mal po nočnom vyjedaní chladničky obrovské výčitky? A dal si si hneď na druhý deň o 10 minút viac na rotopede? Ak nahradíš šišky a klobásy zdravým a ľahko stráviteľným jedlom, nočný hlad ťa už nikdy nevydesí. Ktoré potraviny je vhodné jesť v noci a na ktoré by si mal po 20:00 zabudnúť? To sa dozvieš v dnešnom príspevku.

Syr

nočný hlad

Vedci z Harvardu varujú, že prejedanie môže byť rovnako nebezpečné ako spánok o hlade. Preto odporúčajú jesť v noci len niečo ľahké. Napríklad niekoľko plátkov syra, ktorý má dostatok chuti na uspokojenie tvojich chuťových receptorov a nebude príliš ťažký pre tvoj žalúdok.

Jogurt

nočný hlad

Podľa odborníkov na výživu je grécky jogurt ideálny, ak chceš zahnať nočný hlad. Neobsahuje veľa tukov, ale obsahuje veľa bielkovín. Podľa štúdií práve bielkoviny v jogurte spôsobia nielen to, že sa cítiš plný, ale tiež pomáhajú telu spáliť viac kalórií v priebehu dňa.

Krekry

nočný hlad

Celozrnné pšeničné sušienky (nie všetky bežné krekry) môžeš konzumovať bez zbytočných výčitiek svedomia a dokonca nenarušia ani tvoj zdravý spánok. Obsahujú takzvané pomalé uhľohydráty, ktoré ťa zasýtia na dlhšiu dobu.

Pukance

nočný hlad

Expert na výživu Erika Kannall radí ľuďom, ktorí majú radi v noci občerstvenie, aby si dali misku pukancov bez soli. Tento typ maškrty nebude mať žiaden dopad na tvoje telo.

Vajcia

nočný hlad

Varené vajce obsahuje len 75 kcal a je skvelé, ak potrebuješ potlačiť nočný hlad. Podľa Eriky Kannallovej vám takéto občerstvenie umožní zabudnúť na hlad až do rána a neukáže sa na centimetroch v páse.

Zelenina

nočný hlad

Ak ťa zvyčajne prepadá nočný hlad a už cez deň vieš, že táto noc nebude iná, môžeš si pripraviť nejaký pokrm vopred. Napríklad zdravý zeleninový šalát. Odporúčame konzumovať zelenú zeleninu, pretože obsahuje sacharidy, vďaka ktorým budeš sýty až do rána.

Mixované jablká so škoricou

nočný hlad

Špecialista na zdravú výživu, Karen Borsari, odporúča jesť jablká so škoricou tým ľuďom, ktorí majú v noci chuť na niečo sladké. Môžeš pridať aj niekoľko hrozienok. Toto jedlo nielenže zabije tvoju túžbu po šiškách a koláčoch, ale tiež zníži hladinu orexínu, ktorá ťa núti v noci vstať.

Čerešňová šťava

nočný hlad

Samozrejme, máme na mysli 100% prírodnú čerešňovú šťavu. Nemusí to byť možno až tak sýte, ale štúdie ukazujú, že táto šťava má pozitívny vplyv na kvalitu spánku, čím sa stáva hlbším a dlhším.

Banán

nočný hlad

Napriek tomu, že toto ovocie je dosť ľahko stráviteľné, pravdepodobne sa už druhýkrát počas noci na nočný hlad neprebudíš. Ide o to, že banány obsahujú veľa draslíka a horčíka, ktoré ľudskému telu pomáhajú, aby si dobre oddýchlo. Okrem toho obsahujú tiež melatonín, ktorý podľa rôznych štúdií zlepšuje kvalitu spánku.

BONUS: Čo v žiadnom prípade v noci nejesť?

  • Jednoduché sacharidy, ako napríklad pekárenské výrobky a sladkosti, budeš určite ráno ľutovať a navyše sa môžu premeniť na extra centimetre v oblasti tvojho pásu.
  • Alkohol dehydruje telo a môže spôsobiť horúčku. Je veľmi pravdepodobné, že po alkohole budeš musieť v noci znova vstávať a tvoj spánok bude prerušovaný.
  • Slané a korenené jedlá ťa môžu nútiť v noci vstať po pohár vody. Potom môže byť naozaj ťažké znova zaspať tvrdým spánkom.

Zdroj: Brightside | topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen