Tipy a triky

Vitamín A: Kedy ho tvoje telo nutne potrebuje?

vitamín A

videní: 1.1K

Všetky vitamíny sú nevyhnutné pre telo, aby bolo schopné vykonať neuveriteľné množstvo každodenných funkcií. Za dobrým zrakom, zdravým reprodukčným systémom a zdravou pokožkou hľadaj vitamín A. Je prítomný v širokej škále potravín, ale existuje riziko, že ho budeš mať nedostatok. Toto riziko je vyššie hlavne u tehotných žien, dojčiat a detí v skorých štádiách vývinu. Tu je niekoľko fyzických príznakov, ktoré by mohli naznačovať nízku prítomnosť vitamínu A v tvojom tele. 

Suchá pokožka

Vitamín A je jedným z hlavných prvkov, ktoré telo potrebuje na regeneráciu kožného tkaniva, a následne ho udržuje hydratované. Veľmi častým príznakom nedostatku vitamínu A je výskyt  ekzému, ktorý sa objavuje, keď je pokožka tak suchá, že sa červenkasto zafarbí, ako keby si bol zranení. Tiež to môže svrbieť.

Nočná slepota

Nasledujúci signál je jedným z najčastejších. Tiež známy ako nyktalopia, je to problém s očami, ktorý sťažuje videnie v tme. V slabo osvetlených miestnostiach je ostrosť zraku oslabená a je nemožné spracovať tmavé obrazy.

Akné

Ako bolo uvedené vyššie, vitamín A je jedným z veľkých regenerátorov kožného tkaniva. Ak nie je k dispozícii, tvár môže byť suchá a vďaka tomu môže produkovať nadmernú mastnotu, ktorá môže vyvolať tvorbu akné. Preto sa tento vitamín môže používať na  liečbu problémov súvisiacich s akné.

Problémy s počatím

Ak máte problémy s počatím, môže byť príčinou nedostatok vitamínu A. Reprodukčné systémy mužov a žien fungujú najlepšie, ak ho má telo dostatok. Jesť potraviny bohaté na tento vitamín môže podporovať plodnosť. Tehotné ženy by ho mali tiež zaradiť do svojej stravy.

Zlé hojenie rán

Telo má tendenciu liečiť rany v krátkom čase vďaka produkcii  kolagénu. Tento proteín sa nachádza v zdravých organizmoch a vďaka tomu môže zostať zdravá pokožka a krv. Vitamín A pomáha pri jeho výrobe. Takže, ak si všimneš, že tvoja pokožka má problémy s hojením rán, mal by si skontrolovať, či konzumuješ dostatok potravín s týmto vitamínom, ako je napríklad mrkva, pomaranč, mlieko a červené mäso.

Bonus: potraviny, v ktorých nájdete vitamín A

Zahrň do svojho jedálnička nasledujúce potraviny a rýchlo si všimneš zmeny v tvojom tele!

  • Vajcia: Varené vajíčko obsahuje 8% tohto vitamínu
  • Losos: V 100 gramoch je dávka zodpovedajúca 149% dennej odporúčanej dávky tohto vitamínu
  • Špenát: V uvarenej jednej šálke špenátu je 105% dennej odporúčanej dávky vitamínu A
  • Sladké zemiaky: Je to jeden z najlepších zdrojov tohto vitamínu, pretože v jednej šálke je 122% jeho dennej odporúčanej dávky.
  • Mrkva: V šálke mrkvy je 148% dennej odporúčanej dávky tohto vitamínu.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre

Sociálne siete

facebook  twitter  google-plus  rss

Odporúčame

HS-logo

TOPdesat.sk copyright © 2022 | Všetky práva vyhradené

Hore

online geldanlagen geldanlagen