Tipy a triky

TOP10 tipov, ako zostať produktívny aj počas práce z domu – 1. časť


videní: 337

Donútila ťa pandémia COVID-19 pracovať z domu? V tomto článku nájdeš niekoľko užitočných tipov, ako zostať šťastný, zdravý a zároveň produktívny aj pri práci z domu.

Keby ti minulý rok v januári niekto povedal, že budeš môcť celé mesiace pracovať z domu, vyhýbať sa preplnenej MHD a celej kancelárskej politike, asi by si si myslel, že niekto konečne vyslyšal tvoje tajné priania. V tejto dobe, keď sa svet prispôsobuje koronavírusu, jednou z najväčších zmien v našich životoch môže byť nútená práca z domu.

Niekedy je ale dosť ťažké zostať motivovaný, udržiavať rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a napríklad taká etiketa pri video hovoroch je len jedna zo základných výziev. Tento článok je tu na to, aby sme ti pomohli. Ešte predtým, ako sa karanténa, zákaz vychádzania a dištančné opatrenia stali normou, vedci diskutovali o tom, čo práca z domu robí s tvojim duševným zdravím a produktivitou. Ako teda najlepšie prosperovať s obmedzeným pohybom?

Obleč sa do práce, aj keď máš iba videohovor alebo konferenciu

Móda teraz v skutočnosti nie je vôbec podstatná. Psychológovia ale odporúčajú, aby si sa pri videohovoroch a online konferenciách obliekol z pyžama a županu do normálneho oblečenia, ktoré nosíš do práce. Pomôže ti to naštartovať mozog a zapojiť ho do pracovného režimu. Ideálne je obliecť sa hneď ráno, aj keď máš iba home office.

TOP10 tipov, ako zostať produktívny aj počas práce z domu – 1. časť

Naplánuj si deň tak ako predtým

Rutina a štruktúra sú rozhodujúce pre to, aby si sa v karanténe alebo pri práci z domu nezbláznil. Všetko sa začína dobrým spánkom, ktorý by mal skončiť hneď, ako ti zazvoní budík. Preto ak ho ešte nemáš nastavený alebo ho ráno odkladáš o ďalších pár hodín, nerob to. Čas, ktorý máš doma sám pre seba, sa snaž využiť čo najproduktívnejšie. Najlepšie teda bude, ak si naplánuješ činnosti, ktoré chceš cez deň stihnúť. Či už ide o pracovanie, cvičenie alebo varenie, stanov si svoje priority. Nie je nič horšie, ako keď za celý deň nepohneš ani prstom. Ešte efektívnejšie riešenie je, keď si zostavíš týždenný plán úloh a nie denný.

Duševné zdravie je rovnako dôležité

Ako keby smrteľná pandémia nebola dostatočne silná na vyvolanie úzkosti a depresie, však? Výskumy naznačujú, že pracovníci, ktorí vykonávajú prácu z domu, môžu byť náchylnejší na záchvaty úzkosti alebo trpia častejšie zlým duševným zdravím. Okrem vypínania notebooku na konci dňa sa uisti, že si za ten deň spravil pre seba aj niečo príjemné. Ak pociťuješ úzkosť, choď si zacvičiť, zavolaj rodičom alebo kamarátom, prečítaj si knihu alebo si vymysli nejaké tvorivé aktivity. Okrem, toho, že zabiješ nejaký ten čas, môžeš zaspávať s dobrým pocitom na srdci.

Stanov si hranice

Fyzicky oddeliť pracovný priestor od toho intímneho je ideálne riešenie, hlavne ak máš doma deti. Aj to najkratšie rozptýlenie môže úplne zabiť celú produktivitu. Výskum na Michiganskej štátnej univerzite zistil, že už trojsekundové prerušenie môže zdvojnásobiť počet chýb , ktorých sa pri svojej práci dopustíš, ak sa tvoja pozornosť presunie na niečo iné. Nemáš deti? V tom prípade sa izoluj od druhého najväčšieho závisláka v tvojom okolí – svojho mobilu.

TOP10 tipov, ako zostať produktívny aj počas práce z domu – 1. časť

Posaď sa k oknu

Akokoľvek absurdne to môže znieť, no pomáha to. Koncept známy ako „útočisko a perspektíva“ poukazuje na to, že je pohodlnejšie sedieť chrbtom k stene a s výhľadom na dvere alebo okno.  Pri práci z domu ti pohľad na stromy alebo ona obrázok scenérie prírody môže naozaj pomôcť. Znižuje to krvný tlak a cirkuláciu stresových hormónov, čo ti v podstate zvyšuje schopnosť sústrediť sa. Ak nemáš pekný výhľad alebo si obmedzený práve na susedné okno, stačia aj rastliny či kvety, ktoré si môžeš dať na parapet.

 

Zdroj: Sciencefocustopdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen