Zaujímavosti

Ako sa zbaviť nevoľnosti? Lieky potrebovať nebudete, stačí týchto pár potravín


videní: 436

Nevoľnosť – nauzea, môže mať rôzne príčiny, prejavy sú však rovnaké. Nemusíš hneď siahať do lekárničky, k najlepším pomocníkom patrí napríklad zázvor.

Ak si na tom horšie a čo i len myšlienka na jedlo tvoj stav zhoršuje, nezúfaj. V takýchto prípadoch je potrebné dodať telu energiu, načerpať silu a nechať jedlo usadiť sa v žalúdku. Prečo vlastne cítime nevoľnosť?

Hlavnými dôvodmi sú:

  • tráviace problémy
  • otrava jedlom
  • liečba rakoviny
  • tehotenstvo
  • vírusy

Dostatok odpočinku a pravidelný pitný režim spravia so žalúdkom hotový zázrak, no veľakrát máme povinnosti, ktoré sa odložiť nedajú,a tak so zaťatými zubami prežívame takéto nepríjemné dni. V takýchto prípadoch je potrebné zamerať na potraviny, ktoré pomôžu nevoľnosť znížiť.

Zázvor

Zázvor, Koreň, Reďkovky, Korenie, Zložka, Zdravé

Ľudia ho používajú už celé desaťročia pri rôznych nevoľnostiach. Zázvor obsahuje gingeroly a shogaoly, ktoré stimulujú vyprázdnenie žalúdka a zmierňujú pocit nevoľnosti. Štyri nezávislé štúdie dokonca ukázali, že zázvor bol pri znižovaní intenzity nevoľnosti a frekvencie zvracania u tehotných žien účinnejší ako placebo efekt.

Vývar

Slepačí alebo zeleninový vývar je liekom na všetko. Od bolesti hlavy až po tráviace problémy. Je veľmi dobrým zdrojom živín, ktoré sa ľahko strávia, ak sa necítite dobre. Ak počas nevoľnosti piješ menej tekutín alebo sa potíš, vývar ti pomôže nahradiť stratené tekutiny, soľ a elektrolyty.

Potraviny, ktoré majú rýchly, no krátky účinok

Banán, Tropické Ovocie, Žltá, Zdravé, Čerstvé, Zrelé

Medzi potraviny, ktoré zmierňujú pocit nevoľnosti patria aj banány alebo ryža. Sú ľahšie konzumovateľné, pretože sú nevýrazné a jednoducho sa trávia. Sú tiež dobrým zdrojom energie a živín, ktoré telo tak potrebuje. Majú vysoký obsah draslíka. Tieto potraviny však ľudom z dlhodobého hľadiska neposkytnú dostatok živín, takže pomôžu iba na krátko.

Suché potraviny

Okrem suchárov sú vhodné slané sušienky, praclíky, ovsené placky alebo ryžové koláčiky. Spolu s kúskom chleba môžu byť dobrou voľbou aj pre ľudí, ktorí nechcú jedlo ani cítiť. Majú totižto veľmi slabú alebo žiadnu vôňu, čo k zmierneniu nevoľnosti veľmi pomáha.

Studené potraviny

Dať si jogurt, malé množstvo syra alebo chleba s vaječným šalátom sa môže zdať ako absurdný nápad, no nie je na zahodenie. Tieto jedlá sú zväčša v studenej forme, takže nedráždia náš mozog tak, ako tie čerstvo pripravené. V malom množstve sú veľkým prínosom vo chvíľach, keď sa nebudeš cítiť najlepšie.

Jedlá bohaté na bielkoviny

Arašidové Maslo, Raňajky, Jedlo, Večera, Želé, Lyžice

Proteín pomáha telu vytvárať enzýmy, ktoré jedlo trávia. Niektoré výskumy ukazujú, že konzumácia väčšieho množstva bielkovín môže zmierniť nevoľnosť u tehotných žien a zastaviť vracanie. Medzi tieto potraviny patrí napríklad arašidové maslo, ryby, moriak, varené vajíčka či pečené tofu.

A hlavne nezabúdať na pitný režim. Netvrdíme, že máš do seba liať litre vody, ale pravidelný prísun tekutín upokojí tvoj žalúdok a nebudeš dehydratovaný.

Aqua, Nápoj, Jasný, Zavrieť, Studený Nápoj

Zdroj: medicalnewstoday topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen