TOP 10

Chcete sa dožiť 100-vky? Lekár zverejnil zoznam potravín, ktoré treba jesť každý deň

Chcete sa dožiť 100-vky? Lekár zverejnil zoznam potravín, ktoré jesť každý deň

videní: 683

Lekár vymenoval potraviny, ktoré musíte jesť každý deň, aby ste mohli žiť až 100 rokov. Skontrolujte, či sa nachádzajú vo vašej strave.

Americký lekár Michael Greger bol v detstve unesený témou výživy. Keď mal 6 rokov, jeho babička mala stanovenú diagnózu – srdcové choroby v poslednej fáze. Staršia žena nesúhlasila s tým, že mala zrazu pred sebou len pár rokov života (ani zďaleka nie 100) a zobrala liečbu do vlastných rúk. Začala jesť rastlinnú stravu a cvičiť. Po chvíli bol malý Michael opäť schopný hrať sa so svojou milovanou babičkou a rozhodol sa, že v budúcnosti chce ľuďom pomôcť.

Počas svojej lekárskej kariéry si Michael Greger uvedomil, že najbežnejším chorobám sa dá jednoducho vyhnúť. Je si istý, že žiť 100 rokov nie je fantázia, ale realita pre ľudí, ktorí dodržiavajú zdravý životný štýl. Ak to chceš tiež žiť dlho a byť zdravý, prestaň fajčiť, prechádzaj sa najmenej 22 minút denne, jedz prevažne rastlinné potraviny, vylúč spracované potraviny z vašej stravy, vyhni sa nadváhe a udržuj normálnu hladinu cholesterolu a cukru v krvi a tlaku.

Mrkva, Zelenina, Brokolica, Jedlo, Vitamíny, Jesť

Michael Greger venuje osobitnú pozornosť jedlu. Američan zostavil zoznam produktov, ktoré každý deň potrebujeme. Odporúčame vám, aby ste si ponechali kontrolný zoznam od odborníka a snažili sa ho dodržať. Poradenstvo hovorí samozrejme o tom, že treba jesť ovocie, zeleninu a orechy. To prekvapí len málo ľudí. Ale koľko z nás o tom každý deň premýšľa?

Ľudia, ktorí sa obávajú takého objemu jedla denne, lekár pripomenul veľkosť porcií . 1 porcia je hrsť obilnín alebo cestovín, kúsok chleba. Časť ovocia a zeleniny zodpovedá veľkosti pästi, na orechy stačí 40 g.

S cieľom zostaviť kontrolný zoznam produktov potrebných pre každú osobu študoval Američan najčastejšie choroby. Vysvetlil, že jedlo je najlepšou prevenciou. Greger odporúča takúto prevenciu nebezpečných chorôb:

  • Ischemická choroba srdca: jedz brazílske oriešky (orechy o 4 stupne mesačne znižujú cholesterol v krvi lepšie ako statíny); vyberaj si potraviny bohaté na draslík (zelená zelenina, banány, marhule) – posilňujú krvné cievy a srdcový sval; jedz citrusové plody – obsahujú fytonutrient hesperidín, ktorý zlepšuje fungovanie kardiovaskulárneho systému.
    Banány, Ovocie, Sacharidy, Sweet, Žltá
  • Pľúcne choroby: nefajč (Michael Greger poskytuje takéto rady na prevenciu všetkých chorôb, ale v tomto prípade je prítomnosť tejto závislosti rozhodujúca); pridaj kurkumu do potravy – korenie, ktoré blokuje pôsobenie karcinogénov a zabraňuje tvorbe rakovinových nádorov; jedz brokolicu, krížovú zeleninu, ktorá pomáha blokovať tvorbu metastáz.
  • Ochorenia mozgu: pi zeleninové a ovocné šťavy – kvôli obsahu polyfenolov znižujú riziko vzniku Alzheimerovej choroby; počas varenia pridaj do jedál korenie – obsahuje veľa antioxidantov; venuj pozornosť šafranu – podľa štúdií môže zlepšiť kognitívne funkcie dokonca aj u už chorých ľudí.
  • Ochorenie pečene: vzdaj sa alkoholu; jedz ovsené vločky; pridaj do stravy brusnice – zabraňujú hromadeniu tuku v pečeni.
  • Depresia: jedz viac zelenej zeleniny a bobúľ – vzhľadom na obsah fytonutrientov pôsobia ako ľahké antidepresíva; do stravy pridaj sezamové a tekvicové semená – obsahujú tryptofán, ktorý pomáha serotonínu dostať sa do mozgu.
  • Hypertenzia: konzumuj ľanové semená – je to jeden z najúčinnejších spôsobov zníženia krvného tlaku; nezabudni na rukolu a repu – vďaka obsahu dusíka zvyšujú elasticitu krvných ciev; nápoj z ibišteka – iba 2 šálky tohto nápoja denne poskytujú rovnaký účinok ako počiatočná dávka lieku proti tlaku.
    Ľanové Semienko, Semená, Jesť, Zdravé, Misa, Jedlo

Možno si povieš, že všetky tieto potraviny ti možno tú 100-vku nezaručia, ale jesť zdravo a s rozumom má vždy niečo do seba. Ak sa teda chceš vyhnúť chorobám, vyskúšaj túto nie tak celkom nelogickú diétu. 

Zdroj: Adme.rutopdesat

b
Komentáre
Hore