Tipy a triky

Jedlo, ktoré môžeš jesť bez výčitiek aj v noci


videní: 282

Dobrou správou je, že vedci a lekári tvrdia, že je prospešné a dokonca nevyhnutné večer jesť. Ale aby si sa vyhol ťažkostiam so žalúdkom, zlému spánku a priberaniu na váhe, je dôležité múdro si vyberať jedlo, ktoré si dáš na večeru. A samozrejme nezabudni na rozumnú veľkosť porcií. Tieto produkty ti môžu priniesť zdravotné výhody, aj keď ich budeš jesť v neskorých večerných hodinách.

 

Vaječné jedlá

6 jedál, ktoré môžete jesť v noci bez priberania na váhe

Vajcia sú zdrojom kompletného proteínu, ktorý obsahuje esenciálne aminokyseliny, a preto sa po ňom cítiš rýchlo plný. Najlepšou voľbou sú vajcia Benedikt alebo jednoducho uvarené vajcia. Omelety a miešané vajcia sú tiež dobrou formou večere, ale iba ak ich pripravíš s minimálnym množstvom oleja (alebo úplne bez oleja).

Syry a hrozno

6 jedál, ktoré môžete jesť v noci bez priberania na váhe

Malý kus syra má iba okolo 100 kalórií , ale prinesie ti veľa radosti a výhod vo forme tryptofánu, bielkovín a kazeínu. Najmä kazeín ti môže pomôcť cítiť sa viac spokojný a je dobrý pre zdravie svalov, aj keď ho konzumuješ pred spaním. Tvojmu spánku prospeje aj niekoľko bobuliek hrozna, ktoré je mimochodom bohaté na melatonín .

Jedlo z moriaka

6 jedál, ktoré môžete jesť v noci bez priberania na váhe

Pre ľudí, ktorí dávajú prednosť ťažšiemu jedlu, môžeme povedať, že moriak je skutočnou zásobou tryptofánu a zdravých bielkovín. Je lepšie zvoliť tento druh mäsa namiesto kuracieho mäsa, pretože pre naše telo je ľahšie stráviteľné.

Hummus so zeleninovými hranolkami

jedlo

Základom tohto jedla je cícer. Ten je bohatý na vitamín B6 a dôležitý pre syntézu serotonínu. Ak sa rozhodneš pre neskoré nočné občerstvenie, najlepším doplnkom tohto bohatého jedla sú uhorky, cuketa alebo mrkva.

Ochutená kukurica

6 jedál, ktoré môžete jesť v noci bez priberania na váhe

Pre neskoré nočné občerstvenie je lepšie zvoliť varenú kukuricu namiesto konzervovanej kukurice. Tento produkt môže pomôcť odstrániť prebytočný cholesterol z tela. Nezabudni, že by si do zdravej kukurice nemal pridávať príliš veľa masla alebo soli.

Ryby

6 jedál, ktoré môžete jesť v noci bez priberania na váhe
Pre neskoré večere je lepšie zvoliť si mastnú rybu. Napríklad si môžeš vybrať tresku alebo platesy bohaté na výživné látky – omega-3 mastné kyseliny sú známe svojou schopnosťou odbúravať tuky. Proteín v rybách je tiež dobrý pre metabolizmus.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore