Tipy a triky

Predškoláci sledujú obrazovky viac, ako by sme si mysleli


videní: 752

Ak si sa počas pandémie schovával doma, je pravdepodobné, že si pozeral do mobilu viac, ako je vhodné. Podobne sú na tom predškoláci.

Vedci zistili, že priemerný strávený čas detí na tabletoch, mobiloch a počítačoch sa denne vyšplhal na takmer dve hodiny. Predškoláci najčastejšie sledovali YouTube pre deti, vyhľadávali údaje cez priehliadač alebo streamovali videá.

Predškoláci sledujú obrazovky viac, ako by sme si mysleli

Najviac vedcov prekvapilo množstvo nevhodných aplikácií a hier, ktoré sú desivé a násilné, nie to ešte pre deti od 3 do 4 rokov. Táto štúdia bola vykonaná predovšetkým preto, aby si rodičia uvedomili, ako ľahko sa dokáže aj malé dieťa dostať k nevhodnému obsahu.

Ako prebiehal výskum?

Vedci „naverbovali“ 346 rodičov, ktorí majú deti vo veku od 3 do 5 rokov. Štúdia sa vykonávala pomocou sledovacej aplikácie, ktorá nahrávala informácie o používaní do zabezpečenej databázy. Keď všetky tieto čísla začali preverovať, zistili, že 35 % rodičov podcenilo čas strávený pri obrazovke a ďalších 35 % zasa nadhodnotilo. Zhromažďovanie presných údajov pre tieto typy štúdií bolo v minulosti problémom, pretože sa museli spoliehať na spomienky rodičov.

Predškoláci sledujú obrazovky viac, ako by sme si mysleli

Používanie mobilných médií deťmi v poslednom desaťročí prudko vzrástlo. Predchádzajúci výskum ukazuje, že väčšina rodičov má smartphone, ktorý svojim deťom dávajú vždy, keď chcú. Viac ako 40 % malých detí má svoj vlastný tablet. Mnohé deti dnes manipulujú s mobilným zariadením skôr, ako dosiahnu 1 rok života. Je to súčasť mobilnej revolúcie, ktorej sa musíme podrobiť?

V tomto veku sa deťom najlepšie vyvíja mozog. Ak trávia veľa času pri obrazovkách, môžu sa im niektoré z prirodzených sekvencií zdravého vývoja mozgu prerušiť alebo úplne zastaviť. V preklade to znamená, že deti nebudú prejavovať verbálne zručnosti či nebudú mať verbálnu logiku. Pozeranie obrazovky je ako hypnotonický efekt. Sociálny a emocionálny rozvoj je v prvých rokoch kritický, no pri obrazovkách sociálna interakcia chýba.

Predškoláci sledujú obrazovky viac, ako by sme si mysleli

Keď si deti zvyknú na obrazovku v ruke, nezačnú sa hrať s ostatnými deťmi. Hra je pritom dôležitá pri rozvíjaní zručností a pri riešení problémov. Kreatívna stránka fantázie, plánovania a organizácie, čo i len pri naháňačke, je nepostrádateľnou súčasťou detstva.

Ako môžu zasiahnuť rodičia?

  • Nepoužívať mobilné zariadenia iba na pobavenie dieťaťa
  • Regulácia prístupu – čo oči nevidia, po tom srdce netúži
  • Nastavenie času, kedy má dieťa povolený čas na strávenie pri obrazovke
  • Pomocou aplikácii ako je Google Family Link ovládajte, čo si dieťa môže stiahnuť

 

Zdroj: healthline topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen