TOP 10

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu


videní: 1.4K

Farby ovplyvňujú naše pocity a človek vníma farebné vibrácie celým telom. Nasledujúce produkty priraďujeme z nejakého dôvodu k ich identickým farbám. Prečo?

Poznáme 11 základných farieb, avšak človek dokáže voľným okom rozoznať až 2000 farieb. Keď si pozeráš produkty napríklad na internete, až 90 % nášho názoru môže byť založených iba na ich farbe. Niektoré spoločnosti používajú farby ako svoj jedinečný symbol, vďaka ktorému si ich nezameníš s ničím iným.

Ferrari

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Prečo jasná červená reprezentuje automobilku Ferrari už dlhé desaťročia? Tento obraz je pevne uviaznutý v našej hlave a tu je dôvod, prečo talianska spoločnosť určila sa svoju srdcovku práve červenú. V pretekárskom svete majú všetky krajiny svoje vlastné farby, talianski jazdci začínali práve s červenou. Briti pretekali v zelených autách a Francúzi zasa v modrých.

Špongie na umývanie riadu

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Možno väčšina z vás má doma žiarivo žltú špongiu na umývanie riadu. Môžeš si ich kúpiť samozrejme aj v iných farbách, ale ako prvé sa začali vyrábať žlté. V 40. rokoch 20. storočia sa spoločnosť DuPont rozhodla kopírovať farbu prírodných morských húb, ktoré ľudia neskôr používali v kuchyni. Farba špongie tiež môže určovať, na aké čistenie je určená. Červená bola navrhnutá na jemné čistenie, zatiaľ čo čierna je najtvrdšia.

Znak Červeného kríža

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Tento symbol sa na celom svete považuje za znak dobrovoľníctva. Organizáciu založil v roku 1863 švajčiarsky podnikateľ Henri Dunant po bitke pri Solferine. Podnikateľ na bojisku zostal bez lekárov a rozhodol sa to napraviť. Na počesť zakladateľa bola zvolená obrátená švajčiarska vlajka.

Taxi autá

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Všetko sa začalo na západe. John Hertz, považovaný za zakladateľa tejto tradície, prelakoval autá žltou farbou a poslal ich pracovať do ulíc. Za týmto účelom založil v roku 1910 taxi spoločnosť Yellow CAb Company. Taxíky vynikli aj vďaka pozadiu, v ktorom sa premávali samé čierne autá od Henryho Forda.

Požiarne hydranty

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

V rôznych krajinách sú maľované inými farbami, aby bolo na prvý pohľad vidno, koľko galónov vody dokážu vydať za minútu. Najobľúbenejšia je červená, oranžová, zelená a modrá. V súčasnosti červená farba naznačuje, že zariadenie je schopné poskytnúť najslabší tlak 500 galónov za minútu.

Biela vlajka ako symbol kapitulácie

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Na tento účel ju začali používať v Ázii počas východnej dynastie Khan. Farebné látky boli v tom čase dosť drahé, takže sa používali lacné a bezfarebné látky. Biela vlajka bola navyše neutrálna a nedala sa zameniť s bojovým pruhom.

Školské autobusy

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

V mnohých krajinách sveta sú školáci prepravovaní do školy jasne žltými autobusmi. Rozhodnutie, že školské vozidlá by mali mať túto farbu, bolo prijaté už v roku 1939, pretože priťahovalo pozornosť a bolo ľahké si ho všimnúť aj v tme.

Futbalová lopta

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Lopty boli pôvodne vyrobené z kože a všetky boli hnedé. Lopty, aké poznáme dnes, sa objavili až s farbením v Adidase. Spočiatku, keď sa lopty začali vyrábať z plastu, boli všetky biele. Adidas sa však rozhodol, že čiernobiele budú vyzerať lepšie a budú mať na trávnatej ploche jasný kontrast, pretože v tej dobe bol iba čiernobiely obraz v televízii.

Dopravné signály

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Výber farieb semaforov časom klesol na troch kandidátov. Červená bola vždy spojená s nebezpečenstvom a zelená bola vnímaná ako pokojná farba. Červená farba má pritom dlhšie trvanie ako oranžová a je ju jasne vidieť aj z veľkej vzdialenosti.

Toaletný papier

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Biela farba toaletného papiera teda nie je výsledkom estetickej stránky tovaru, ale hlavne vlastností, ktoré zákazník ocení. Medzi ne patria mäkkosť a savosť. V 50. rokoch 20. storočia ľudia napríklad ladili farbu toaletného papiera s farbami kúpeľne. Údajne však zmizol kvôli obavám z bezpečnosti pastelových farbív, ktoré neboli najvhodnejšou alternatívou pre pokožku a životné prostredie.

Pneumatiky pre automobily

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Guma použitá na výrobu pneumatík je v skutočnosti biela, ale na predĺženie životnosti pneumatiky sa pridávajú do materiálu sadze. A vďaka nim vyzerajú finálne produkty tak, ako ich poznáme. Sadze zvyšujú pevnosť a životnosť pneumatík, odvádzajú teplo a chránia ich pred ultrafialovým žiarením. 

Zdroj: Adme topdesat

b
Komentáre
Hore

online geldanlagen geldanlagen