TOP 10

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu


videní: 674

Farby ovplyvňujú naše pocity a človek vníma farebné vibrácie celým telom. Nasledujúce produkty priraďujeme z nejakého dôvodu k ich identickým farbám. Prečo?

Poznáme 11 základných farieb, avšak človek dokáže voľným okom rozoznať až 2000 farieb. Keď si pozeráš produkty napríklad na internete, až 90 % nášho názoru môže byť založených iba na ich farbe. Niektoré spoločnosti používajú farby ako svoj jedinečný symbol, vďaka ktorému si ich nezameníš s ničím iným.

Ferrari

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Prečo jasná červená reprezentuje automobilku Ferrari už dlhé desaťročia? Tento obraz je pevne uviaznutý v našej hlave a tu je dôvod, prečo talianska spoločnosť určila sa svoju srdcovku práve červenú. V pretekárskom svete majú všetky krajiny svoje vlastné farby, talianski jazdci začínali práve s červenou. Briti pretekali v zelených autách a Francúzi zasa v modrých.

Špongie na umývanie riadu

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Možno väčšina z vás má doma žiarivo žltú špongiu na umývanie riadu. Môžeš si ich kúpiť samozrejme aj v iných farbách, ale ako prvé sa začali vyrábať žlté. V 40. rokoch 20. storočia sa spoločnosť DuPont rozhodla kopírovať farbu prírodných morských húb, ktoré ľudia neskôr používali v kuchyni. Farba špongie tiež môže určovať, na aké čistenie je určená. Červená bola navrhnutá na jemné čistenie, zatiaľ čo čierna je najtvrdšia.

Znak Červeného kríža

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Tento symbol sa na celom svete považuje za znak dobrovoľníctva. Organizáciu založil v roku 1863 švajčiarsky podnikateľ Henri Dunant po bitke pri Solferine. Podnikateľ na bojisku zostal bez lekárov a rozhodol sa to napraviť. Na počesť zakladateľa bola zvolená obrátená švajčiarska vlajka.

Taxi autá

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Všetko sa začalo na západe. John Hertz, považovaný za zakladateľa tejto tradície, prelakoval autá žltou farbou a poslal ich pracovať do ulíc. Za týmto účelom založil v roku 1910 taxi spoločnosť Yellow CAb Company. Taxíky vynikli aj vďaka pozadiu, v ktorom sa premávali samé čierne autá od Henryho Forda.

Požiarne hydranty

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

V rôznych krajinách sú maľované inými farbami, aby bolo na prvý pohľad vidno, koľko galónov vody dokážu vydať za minútu. Najobľúbenejšia je červená, oranžová, zelená a modrá. V súčasnosti červená farba naznačuje, že zariadenie je schopné poskytnúť najslabší tlak 500 galónov za minútu.

Biela vlajka ako symbol kapitulácie

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Na tento účel ju začali používať v Ázii počas východnej dynastie Khan. Farebné látky boli v tom čase dosť drahé, takže sa používali lacné a bezfarebné látky. Biela vlajka bola navyše neutrálna a nedala sa zameniť s bojovým pruhom.

Školské autobusy

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

V mnohých krajinách sveta sú školáci prepravovaní do školy jasne žltými autobusmi. Rozhodnutie, že školské vozidlá by mali mať túto farbu, bolo prijaté už v roku 1939, pretože priťahovalo pozornosť a bolo ľahké si ho všimnúť aj v tme.

Futbalová lopta

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Lopty boli pôvodne vyrobené z kože a všetky boli hnedé. Lopty, aké poznáme dnes, sa objavili až s farbením v Adidase. Spočiatku, keď sa lopty začali vyrábať z plastu, boli všetky biele. Adidas sa však rozhodol, že čiernobiele budú vyzerať lepšie a budú mať na trávnatej ploche jasný kontrast, pretože v tej dobe bol iba čiernobiely obraz v televízii.

Dopravné signály

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Výber farieb semaforov časom klesol na troch kandidátov. Červená bola vždy spojená s nebezpečenstvom a zelená bola vnímaná ako pokojná farba. Červená farba má pritom dlhšie trvanie ako oranžová a je ju jasne vidieť aj z veľkej vzdialenosti.

Toaletný papier

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Biela farba toaletného papiera teda nie je výsledkom estetickej stránky tovaru, ale hlavne vlastností, ktoré zákazník ocení. Medzi ne patria mäkkosť a savosť. V 50. rokoch 20. storočia ľudia napríklad ladili farbu toaletného papiera s farbami kúpeľne. Údajne však zmizol kvôli obavám z bezpečnosti pastelových farbív, ktoré neboli najvhodnejšou alternatívou pre pokožku a životné prostredie.

Pneumatiky pre automobily

TOP10: Známe produkty, ktoré majú svoju farbu z dobrého dôvodu

Guma použitá na výrobu pneumatík je v skutočnosti biela, ale na predĺženie životnosti pneumatiky sa pridávajú do materiálu sadze. A vďaka nim vyzerajú finálne produkty tak, ako ich poznáme. Sadze zvyšujú pevnosť a životnosť pneumatík, odvádzajú teplo a chránia ich pred ultrafialovým žiarením. 

Zdroj: Adme topdesat

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť