Zaujímavosti

Hľadáš kľúč ku šťastiu? Potrebuješ vášnivý koníček!

koníček

videní: 449

Motivačné knihy, meditácie, bdelá pozornosť, superpotraviny, cvičenie, cestovanie alebo osvojovanie nových zručností, to všetko sú spôsoby, ako dosiahnuť naplnenie. Ale čo je ten správny kľúč k šťastiu? Prieskum vykonaný na 13 trhoch vrátane Veľkej Británie, Nemecka, Francúzska, USA, Španielska, Turecka, Ruska a Juhoafrickej republiky ukazuje, že ním môže byť vášnivý koníček.

Podľa jednej z najväčších štúdií, ktoré kedy boli v oblasti ľudských koníčkov vykonané, 9 z 10 opýtaných ľudí verí, že vášnivý záujem im v živote prináša “pocit úspechu a naplnenia”, čo dokazuje, že vďaka vášnivému koníčku sme skutočne šťastnejší. Rovnaký počet respondentov sa domnieva, že vrelý záujem nám pomáha lepšie sa vyrovnať so stresom každodenného života.

koníček

Dr. Nick Southgate, behaviorista, tvrdí: “Vášnivý záujem bol pre človeka vždy dôležitý, pretože mu pomáha definovať, kto je. Vo svete, ktorý je stále búrlivejší, kde budúcnosť zdanlivo prináša väčšiu neistotu … budú čím ďalej dôležitejšie veci, do ktorých sa môžete pustiť a kde len vy určujete, na čom vám záleží, čo to pre vás znamená a kam to smeruje. ”

Globálny prieskum sa zaoberal záujmami 13 000 respondentov zo 13 trhov (Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Juhoafrická republika, Španielsko, Turecko, Veľká Británia a Spojené štáty americké). Prieskum bol realizovaný menom spoločnosti Discovery Communications, globálneho lídra v oblasti zábavy, ktorá vychádza z reálneho života.

televízia

Intenzívny koníček nám dáva pocit, že máme život pevne v rukách. 89% ľudí tvrdí, že keď sa venujú svojmu koníčku, cítia sa “najviac sami sebou”. Štúdia ukazuje, že u ľudí, ktorí majú nejaký vášnivý záujem, je o 43% väčšia pravdepodobnosť, že sa budú pri rozhodovaní cítiť sebaisto. Koníčky nás tiež “zbližujú s ostatnými ľuďmi” a pomáhajú nám “potlačiť pocity izolácie a osamelosti “: 73% ľudí verí, že vášnivý koníček nám dáva” pocit spolupatričnosti “, čo ukazuje, že u ľudí s koníčkami je väčšia pravdepodobnosť, že majú okruh dobrých priateľov, na ktorých sa môžu spoľahnúť.

V priemere ľudia majú štyri koníčky. Z celkového počtu 38 záujmových oblastí, ktoré prieskum sledoval, sa spoločnosť Discovery bližšie zamerala na 10 základných, ako sú napr. šport, jedlo, pobyt v prírode, vedomosti, domov, motorizmus alebo napríklad svadby a vzťahy. Na 13 trhoch zaujal dve najvyššie priečky záujem o jedlo a záujem o pobyt v prírode, na treťom mieste v obľúbenosti skončili spoločne znalosti a výnimočné životy.

Jedlo figuruje ako záujem č. 1 vo Veľkej Británii, USA, Francúzsku, Taliansku, Holandsku, Poľsku, Juhoafrickej republike a v Španielsku, zatiaľ čo v Dánsku, Nemecku, Rumunsku a Rusku bol jednotkou život v prírode. Túžba po pochopení sveta vyniesla v Turecku na prvú priečku znalosti. Pobyt v prírode by určite zaujal popredné miesto v rebríčku aj u respondentov v Českej republike, a to nielen preto, že Česi sú známi ako národ chalupárov. S tým súvisia aj ich ďalšie najobľúbenejšie koníčky, medzi ktoré patrí zahradničenie, hobby alebo grilovanie. Okrem toho Česi tiež radi športujú alebo si “zájdu na jedno”.

A ako v živote hľadáme vášnivý záujem? Podľa prieskumu nás ku koníčkom najviac motivujú rodičia, na druhej priečke je televízia a tretie miesto zaujíma vplyv priateľov. Čo sa týka rozvíjania našich intenzívnych záujmov, televízia je považovaná za vplyvnejšiu ako YouTube alebo iné sociálne médiá.

Fulvia Nicoli, výkonná viceprezidentka pre obsah a produkt spoločnosti, uviedla: “Vo svete, kde sa nám bolestne nedostáva času a kde nás neustále niečo ruší a niečo sa mení, nám koníček pomáha lepšie vnímať samého seba aj okolitý svet. Táto štúdia jasne ukazuje, že ľudia viac než kedykoľvek predtým túži po tom, aby ich ich záujmy spájali s ostatnými aj s okolitým svetom. Discovery prepája vášnivé zaujatie, ktoré je ľuďom vlastné, s obsahom a príbehmi, ktoré ľudí inšpirujú, aby sa svojim záujmom venovali. Pre každého skalného fanúšika máme niečo pre radosť, od jedla alebo životného štýlu cez šport až po život v prírode. ”

Discovery verí v posilňovanie záujmov ľudí prostredníctvom pútavého a inšpirujúceho obsahu. Skupina má portfólio značiek zábavy vychádzajúce z reálneho života, ku ktorým patrí Discovery, Eurosport, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel a Animal Planét.

Dr. Tom Chatfield, spisovateľ a filozof techniky, uvádza: “Pre mnoho ľudí sú televízne programy veľkými externými spúšťačmi vecí, z ktorých sa neskôr stanú veľké osobné vášne. Je to dané tým, že na vás príbeh alebo udalosť veľmi osobne, ľudsky a vnútorne zapôsobí. Nie je to rovnaké, ako keď o nich čítate, nie je to isté, ako keď o nich počujete, je to, ako by ste do nich boli ponorení, a to človeku môže pomôcť objaviť pre seba emocionálny výboj, ktorý ho privedie na vlastnú cestu vášne a objavovania. ”

Vášnivý záujem má pre nás 5 výhod
1. Máme pocit, že veci riadime.
2. Pomáha nám byť v živote optimistickejší.
3. Dáva nám sebadôveru.
4. Napĺňa nás.
5. Cítime sa vďaka nemu viac spätí s ostatnými.

Tipy na novoročné predsavzatia:
1. Čo spôsobí, že ti srdce zaplesá? Napíš o svojich obľúbených záujmoch 10 vecí, vďaka
ktorým je tvoj život oveľa krajší – a potom bež a pozeraj sa na ne, rob ich a uži si
ich!
2. Urob si zoznam všetkých radostných chvíľ svojho života za posledných desať rokov, ktoré
premenili nudný deň na sviatok! A potom si naplánuj, ako ich zopakuješ.
3. S kým svoju lásku zdieľaš? Napíšte si mená ľudí, ktorí ťa potešia, ktorí ťa rozosmejú a
vďaka ktorým miluješ veci, ktoré máte spoločné. A nezabudni urobiť 20 vecí, aby ste
svoju spoločnú lásku v budúcom roku prehĺbili.

Zdroj: Discovery topdesat

b
Komentáre
Hore