Tipy a triky

TOP10: Psychologické triky, vďaka ktorým získaš zamestnanie

zamestnanie

videní: 506

Schopnosť správne sa prezentovať je dôležitá zručnosť, najmä počas pracovného pohovoru. Je to preto, že náboroví pracovníci nezohľadňujú iba tvoju profesionalitu a skúsenosti, ale aj tvoju úroveň dôvery, to, ako hovoríš a mnoho ďalších vecí. Okrem tvojich schopností však existujú aj niektoré psychologické techniky, ktoré ti  pomôžu získať zamestnanie tvojich snov rýchlejšie a jednoduchšie. 

 Nedohaduj si schôdzky na pondelok alebo piatok.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Psychológovia a skúsení náboroví pracovníci našli ten najlepší čas na pracovný pohovor: utorok od 10:00 do 15:00. V tento deň a v tomto čase máš  najlepšiu šancu urobiť na zamestnávateľa veľký dojem. Pondelok je ťažký deň pre všetkých. V zas piatok už každý premýšľa o víkende. Takže čas, ktorý môže hrať v tvoj prospech, je v polovici týždňa, pokiaľ to nie je veľmi skoro ráno.

Nahé nohy môžu zničiť prvý dojem.

Farba tvojho oblečenia má veľký vplyv na to, ako ťa ostatní vidia. Napríklad, ak máš na sebe modrý alebo hnedý oblek, znamená to, že si vážnym kandidátom na zamestnanie. Jediná farba, ktorá automaticky odpudzuje zamestnávateľov, je oranžová farba. Ale farba nie je jediná vec, ktorú by si mal mať na pamäti. Ženy, nezabúdajte na pančuchy. Prieskumy ukazujú, že taký malý detail je skutočne veľmi dôležitý! Ženy s nahými nohami na pracovných pohovoroch sa považujú za frivolné. A čo podpätky? Opticky vyšší ľudia majú väčšiu šancu uspieť na pohovoroch a dokonca majú v priemere vyšší plat.

Trik s oblečením, ktorý okamžite urobí niekoho ako si ty.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

V psychológii existuje pojem známy ako pozitívne posilňovanie  – je to jav,  pri ktorom sa mení pravdepodobnosť výskytu aktov správania na základe ich dôsledkov. Tento efekt môžeš využiť vo svoj prospech.

Posilnenie môže byť veľmi odlišné (napríklad peniaze alebo pochvala), ale pri hľadaní zamestnania budeš potrebovať príťažlivosť podobnosti. Aj ten najprísnejší zamestnávateľ bude podvedome dôverovať uchádzačovi o zamestnanie, ak zistí, že s ním má niečo spoločné , ako sú napríklad koníčky, štýl oblečenia, hudba alebo knihy. Aj keď nie si dokonalým kandidátom, príťažlivosť podobnosti ti získa viac bodov.

Sú slová, ktoré by si na pohovore o zamestnanie nemal povedať.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Niektoré slová sú pre zamestnávateľov ako červené vlajky. Psychológovia dokonca vypracovali špeciálnu štúdiu a zistili, že slová ako „ako“ a váhanie významne znižujú šance na získanie zamestnania. Toto pravidlo však funguje, iba ak je tvoj náborový pracovník starší ako 30 – 40 rokov. Mladší ľudia sú menej vyberaví na slovnú zásobu, ktorú používate.

Úsmev môže zničiť dojem, aj keď si profesionál.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Zamestnávatelia nemajú radi ľudí, ktorí majú veľmi široké úsmevy. Je to čisto psychologické. Osoba, ktorá sa príliš často usmieva, sa považuje za menej serióznu. Jedinou prácou, v ktorej majú smejkovia výhodu, je práca s ľuďmi (napríklad predaj). Vo všetkých ostatných oblastiach chcú zamestnávatelia radšej osobu s vážnou tvárou.

Inteligentný trik pri odpovedaní na otázky zo životopisu.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Vo veľkých spoločnostiach musia náboroví pracovníci robiť veľa pracovných pohovorov a všetky sú rovnaké. Budúci zamestnanci odpovedajú predvídateľne, takže pohovor je príliš plynulý a dokonalý. Nakoniec sú všetci uchádzači o zamestnanie v očiach náborových pracovníkov úplne rovnakí. Ale je tu jedno malé tajomstvo. Zrušte monotónnosť a povedz: „Poviem vám niečo, čo nie je v mojom životopise.“  Táto veta upúta náborového pracovníka a zabezpečí, aby ťa videl v úplne inom svetle.

Špeciálna technika na rozhovor vám prinesie privilégiá.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Všetkým ľuďom sa to páči, keď im niekto pozorne načúva. Zamestnávatelia nie sú výnimkou. Psychológovia odporúčajú používať techniku ​​zvanú reflexné počúvanie . Je to komunikačná stratégia, ktorá pozostáva z 3 krokov: opakovanie, súhlas a pridanie. Nemôžeš len počúvať a prikývnuť, musíš dať osobe vedieť, že si porozumel informáciám. Nižšie je uvedený príklad.

 

Fotografia na životopise musí byť trochu provokatívna.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Ženy, ktoré majú zaujímavú životopisnú fotografiu, dostanú prácu 19-krát častejšie. Samozrejme, netreba zachádzať príliš ďaleko. Ak si však zamestnávateľ musí vybrať medzi ženou, ktorá má zapnuté gombíky až po krk a ženou s jemným výdtrihom, pravdepodobne si  vyberie druhú. A nezáleží na tom, o akú pozíciu sa uchádzaš: toto pravidlo funguje vo všetkých profesiách, od účtovníctva až po predaj.

Na tvári je oblasť, ktorá priťahuje pozornosť.

zamestnanie

Pri rozhovore a nejakou osobou sa stále podvedome sústreďujeme na trojuholník „očí, nosa a pier“. Uvoľnené tvárové svaly a kúsok make-upu nebudú priťahovať všetku pozornosť na túto oblasť, zatiaľ čo zamračenie alebo nosenie príliš veľa make-upu spôsobí, že si na pohovore o zamestnanie nebudú všímať nič iné ako tento trojuholník. Nechaj zamestnávateľa, aby si zapamätal na tebe viac, ako len túto oblasť.

Výsledok pohovoru ovplyvňuje aj to, čo robíš počas čakania na pohovor.

10 psychologických trikov pri pracovných pohovoroch, ktoré môžu viesť zamestnávateľov k boju za vás

Počas pracovného pohovoru záleží na každej maličkosti: sledujú ťa, aj keď čakáš na začatie pohovoru. Odborní náborári neodporúčajú telefonovať ani piť kávu. Nikdy nevieš, kedy sa objaví náborový pracovní. Je lepšie mať voľnú pravú ruku, aby si mohol pohotovo reagovať na podanie ruky. Počas čakania sa môžeš porozprávať so sekretárkou alebo si prečítať nejaký časopis.

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť