Tipy a triky

Čo by urobila s telom mäsová diéta? Kedysi sa používalo na mučenie!

Čo by urobila s telom mäsová diéta? Kedysi sa používalo na mučenie!

videní: 1.4K

Pred mnohými rokmi sa v Číne používali sofistikované popravy na potrestanie zločincov : vinník bol zavretý v malej klietke a kŕmený vareným mäsom.

Táto zdanlivo neškodná strava viedla k bolestivej smrti do jedného mesiaca. Je to ale naozaj tak, že sa dá mäsom predávkovať? Alebo že by nás mohla mäsová diéta priviesť do hrobu?

Nedostatok vlákniny narušuje trávenie a môže viesť k rakovine

Prečo jesť veľa mäsa je zlé (veľa je menej, ako sme si mysleli)

Po prvé, pri mäsovej strave bude telo reagovať na nedostatok vlákniny, ktorá sa predtým získavala zo zeleniny, ovocia, zŕn a strukovín. A reakcia nie je najpríjemnejšia: zlé trávenie a zápcha. Okrem toho, vláknina odstraňuje z tela toxíny a karcinogény a reguluje cholesterol. Preto sa bez neho riziko rozvoja rakoviny, cukrovky, srdcového infarktu, mozgovej príhody a trombózy zvýši. SZO neodporúča zneužívanie spracovaného mäsa a zaradilo ho do prvej skupiny karcinogénov, medzi ktoré patrí aj alkohol, tabak, výfukové plyny, výroba hliníka a arzén.

Bez uhľohydrátov sa bude človek cítiť zle a bude chcieť piť alkohol

Nedostatok uhľohydrátov bude mať rovnako závažný účinok, pretože slúžia ako zdroj energie. Ak sa sacharidy nedostanú do tela, začnú sa štiepiť tuky a bielkoviny. V dôsledku toho sa vyvinie stav nazývaný ketóza – objaví sa únava, závraty, zmätenosť a nevoľnosť. Pri dlhodobom nedostatku uhľohydrátov sa zvýši hladina kyseliny močovej, čo spôsobí hnačku, nevoľnosť, artritídu a tvorbu obličkových kameňov.

Nie je to také hrozné, ale nepríjemným dôsledkom nedostatku uhľohydrátov bude zvýšené potenie a kyslá vôňa pochádzajúca z úst, pokožky a potu. Telo bude tiež reagovať na túžbu po alkohole, pretože alkoholické nápoje obsahujú veľké množstvo uhľohydrátov a zabraňujú rozkladu tukov.

Nedostatok vitamínu C spôsobí vrásky a stratu zubov

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mužské vrásky

Bohužiaľ, naše telo nedokáže produkovať vitamín C samo a vo varenom mäse prakticky chýba. Kyselina askorbová je zároveň mimoriadne dôležitá: podieľa sa na syntéze kolagénu, ktorý je zodpovedný za pevnosť a elasticitu kostí, chrupavky, šliach a kože. Takže u ľudí, ktorí jedia veľa mäsa a málo ovocia a zeleniny, sa vrásky pravdepodobne objavia skôr a zdravá pokožka sa zmení na bledú. Kritický nedostatok vitamínu za 4 až 12 týždňov povedie ku skorbutu , ktorý zahŕňa krvácanie a rozpad ďasien, stratu zubov, krehkosť krvných ciev, vyrážky, vredy a nehojace sa rany.

Koľko mäsa by sme teda mali jesť?

Prečo jesť veľa mäsa je zlé (veľa je menej, ako sme si mysleli)

Osoba s hmotnosťou 70 kg nevyžaduje viac ako 100 g proteínu za deň a nie je potrebné, aby všetok proteín bol živočíšneho pôvodu. Pokiaľ ide o mäso, odborníci na výživu radia, aby sme uprednostňovali ryby a hydinu. Odporúča sa však jesť červené mäso najviac dvakrát týždenne. Ak ho požívate denne v množstve vyššom ako 100 g, môže mať nepriaznivý vplyv na vaše zdravie.

Najprv to budú tráviace problémy. Po druhé, hladina kyseliny močovej sa zvýši, v dôsledku toho sa objavia obličkové kamene. Po tretie, mäso sa trávi od 5 do 7 hodín, v dôsledku čoho sa v čreve vyskytujú hniloby. Preto musia pečeň a obličky pracovať na hranici svojich možností, aby chránili telo, čo je zlé pre ich stav. Okrem toho bolo odhalené, že u osôb, ktoré jedia mäso, sa s väčšou pravdepodobnosťou vyvinú diabetes a rakovina hrubého čreva.

Odborníci na výživu odporúčajú znižovať spotrebu mäsa a variť ho pod parou alebo v rúre. Pri raňajkách vymeňte mäsové výrobky orechy a cereálie a na večeru si dajte ryby alebo kuracie mäso.

Zdroj: Adme.ru | topdesat

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť