Tipy a triky

Čo by urobila s telom mäsová diéta? Kedysi sa používalo na mučenie!

Čo by urobila s telom mäsová diéta? Kedysi sa používalo na mučenie!

videní: 723

Pred mnohými rokmi sa v Číne používali sofistikované popravy na potrestanie zločincov : vinník bol zavretý v malej klietke a kŕmený vareným mäsom.

Táto zdanlivo neškodná strava viedla k bolestivej smrti do jedného mesiaca. Je to ale naozaj tak, že sa dá mäsom predávkovať? Alebo že by nás mohla mäsová diéta priviesť do hrobu?

Nedostatok vlákniny narušuje trávenie a môže viesť k rakovine

Prečo jesť veľa mäsa je zlé (veľa je menej, ako sme si mysleli)

Po prvé, pri mäsovej strave bude telo reagovať na nedostatok vlákniny, ktorá sa predtým získavala zo zeleniny, ovocia, zŕn a strukovín. A reakcia nie je najpríjemnejšia: zlé trávenie a zápcha. Okrem toho, vláknina odstraňuje z tela toxíny a karcinogény a reguluje cholesterol. Preto sa bez neho riziko rozvoja rakoviny, cukrovky, srdcového infarktu, mozgovej príhody a trombózy zvýši. SZO neodporúča zneužívanie spracovaného mäsa a zaradilo ho do prvej skupiny karcinogénov, medzi ktoré patrí aj alkohol, tabak, výfukové plyny, výroba hliníka a arzén.

Bez uhľohydrátov sa bude človek cítiť zle a bude chcieť piť alkohol

Nedostatok uhľohydrátov bude mať rovnako závažný účinok, pretože slúžia ako zdroj energie. Ak sa sacharidy nedostanú do tela, začnú sa štiepiť tuky a bielkoviny. V dôsledku toho sa vyvinie stav nazývaný ketóza – objaví sa únava, závraty, zmätenosť a nevoľnosť. Pri dlhodobom nedostatku uhľohydrátov sa zvýši hladina kyseliny močovej, čo spôsobí hnačku, nevoľnosť, artritídu a tvorbu obličkových kameňov.

Nie je to také hrozné, ale nepríjemným dôsledkom nedostatku uhľohydrátov bude zvýšené potenie a kyslá vôňa pochádzajúca z úst, pokožky a potu. Telo bude tiež reagovať na túžbu po alkohole, pretože alkoholické nápoje obsahujú veľké množstvo uhľohydrátov a zabraňujú rozkladu tukov.

Nedostatok vitamínu C spôsobí vrásky a stratu zubov

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mužské vrásky

Bohužiaľ, naše telo nedokáže produkovať vitamín C samo a vo varenom mäse prakticky chýba. Kyselina askorbová je zároveň mimoriadne dôležitá: podieľa sa na syntéze kolagénu, ktorý je zodpovedný za pevnosť a elasticitu kostí, chrupavky, šliach a kože. Takže u ľudí, ktorí jedia veľa mäsa a málo ovocia a zeleniny, sa vrásky pravdepodobne objavia skôr a zdravá pokožka sa zmení na bledú. Kritický nedostatok vitamínu za 4 až 12 týždňov povedie ku skorbutu , ktorý zahŕňa krvácanie a rozpad ďasien, stratu zubov, krehkosť krvných ciev, vyrážky, vredy a nehojace sa rany.

Koľko mäsa by sme teda mali jesť?

Prečo jesť veľa mäsa je zlé (veľa je menej, ako sme si mysleli)

Osoba s hmotnosťou 70 kg nevyžaduje viac ako 100 g proteínu za deň a nie je potrebné, aby všetok proteín bol živočíšneho pôvodu. Pokiaľ ide o mäso, odborníci na výživu radia, aby sme uprednostňovali ryby a hydinu. Odporúča sa však jesť červené mäso najviac dvakrát týždenne. Ak ho požívate denne v množstve vyššom ako 100 g, môže mať nepriaznivý vplyv na vaše zdravie.

Najprv to budú tráviace problémy. Po druhé, hladina kyseliny močovej sa zvýši, v dôsledku toho sa objavia obličkové kamene. Po tretie, mäso sa trávi od 5 do 7 hodín, v dôsledku čoho sa v čreve vyskytujú hniloby. Preto musia pečeň a obličky pracovať na hranici svojich možností, aby chránili telo, čo je zlé pre ich stav. Okrem toho bolo odhalené, že u osôb, ktoré jedia mäso, sa s väčšou pravdepodobnosťou vyvinú diabetes a rakovina hrubého čreva.

Odborníci na výživu odporúčajú znižovať spotrebu mäsa a variť ho pod parou alebo v rúre. Pri raňajkách vymeňte mäsové výrobky orechy a cereálie a na večeru si dajte ryby alebo kuracie mäso.

Zdroj: Adme.ru | topdesat

b
Komentáre
Hore