Tipy a triky

8 potravín, ktoré majú naozaj pozitívny vplyv na tvoje zdravie!

zdravie

videní: 1.1K

V dnešnej dobe sa medicína rozvíja naozaj veľmi rýchlo. Lieky na všetky možné choroby máme k dispozícii v rôznych formách prípadne aj príchutiach. Kedykoľvek čelíme zdravotným problémom, rozmýšľame, aké kapsule by bolo najvhodnejšie užiť. Nech sme čím skôr fit! So zdravím sa však spájajú aj potraviny ako špenát, cesnak či banány. V mnohých prípadoch sú ich jedinečné vlastnosti rovnako účinné ako komerčné lieky. V tomto príspevku ti povieme o pozitívnom vplyve bežných potravín na tvoje zdravie. O tom si možno doteraz vôbec nevedel!

[adrotate group=”11"]

1. Kurkuma

Toto korenie je dobrý prírodný antioxidant, ktorý chráni tvoje oči. Ukázalo sa, že kurkuma je mimoriadne účinný nástroj v boji proti rôznym zákalom oka.

Štúdie ukázali, že kurkuma môže znížiť príznaky depresie. Aj za tento pozitívny vplyv na tvoje zdravie môžu antioxidačné vlastnosti žltého korenia. Dokážu totižto ovplyvniť mechanizmy, ktoré spôsobujú vznik depresie. Najmä kurkumín môže obnoviť serotonín a dopamín, čo nakoniec vedie k zlepšeniu nálady.

Kurkumín je tiež protizápalový. Táto jeho vlastnosť robí kurkumu účinnou pri zmierňovaní bolestí a opuchov.

Niektoré štúdie sa zaoberajú aj antirakovinovým účinkom kurkumínu. Potláča indukciu tvorby nádorov, rast nádorov, aj tvorbu metastáz.

2. Banán

Banánová šupka sa zdá byť účinná v boji proti modrinám. Aby sa modrina vstrebala rýchlejšie, je potrebné počas noci na ňu priložiť  banánovú šupku.

Banány sú bohaté na draslík, vitamín C a B6, čo je veľmi prospešné pre zdravie tvojho srdca. Vysoký príjem draslíka znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení a mŕtvice.

Banány poskytnú dobrú podporu tráviacemu systému v prípade hnačky. Toto ovocie obnoví potrebné množstvo vlákniny, draslíka a ďalších prvkov, ktoré sa stratia počas hnačky a zlepší trávenie.

Ak máš problémy so svrbením hlavy a lupinami, aplikuj si na pokožku v postihnutej oblasti liečivú masku z rozpučeného banánu.

3. Špenát

Vďaka vysokému obsahu draslíka, horčíka a iných minerálov sa odporúča špenát na stabilizáciu krvného tlaku. Štúdie ukázali, že diéta bohatá na špenát môže znížiť hladinu nezdravého cholesterolu v krvi.

Vitamín K, ktorý sa nachádza v špenáte, zlepšuje zdravie kostí a zabezpečuje lepšie vstrebávanie vápnika.

Špenát obsahuje aj vitamín A, čo z neho robí dobrý produkt pre zdravie tvojej pokožky, vlasov a celkovú krásu. Špenát je tiež bohatý na vitamín C, ktorý je rozhodujúci pre vytváranie kolagénu vo vlasoch a pokožke.

4. Kôpor

Esenciálne oleje nachádzajúce sa v kôpri sú perfektné sedatíva a upokojujúce prostriedky, ktoré robia kôpor dobrým liekom proti nespavosti.

Kôpor je tiež veľmi účinný proti plynatosti.

Kôprové semienka a listy môžu byť použité ako prírodné “osviežovače” úst. Esenciálne oleje, ktoré obsahuje kôpor, majú dobré antimikrobiálne a germicídne vlastnosti, ktoré môžu zabrániť mikrobiálnym infekciám v ústnej dutine.

5. Granátové jablko

Niekoľko štúdií preukázalo potenciálne protizápalové vlastnosti granátového jablka, ktoré sa vysvetľujú vysokým obsahom antioxidantov v tomto ovocí.

Ďalšie štúdie preukázali vplyv denného príjmu šťavy z granátového jablka počas 2 týždňov na zníženie krvného tlaku u pacientov s hypertenziou. Pravidelný príjem šťavy z granátového jablka je tiež považovaný za prospešný pre zlepšenie prietoku krvi u pacientov s koronárnym srdcovým ochorením.

Vďaka vitamínom a minerálnym látkam, ktoré obsahuje, je granátové jablko schopné zvýšiť koncentráciu hemoglobínu a počet červených krviniek.

6. Červená repa

Červená repa je bohatá na železo, ktoré je rozhodujúce pre rast, vývoj a fungovanie buniek.

Červená repa obsahuje aj celý rad vitamínov a prvkov dôležitých pre tvoje zdravie – vitamín A, vitamín C, folát, mangán, tiamín, riboflavín, vitamín B6, horčík, draslík a mnohých ďalších.

Červená repa je dobrý zdroj vlákniny, ktorá zlepšuje trávenie. Zavedenie červenej repy do stravy môže zabrániť zápche a iným tráviacim ťažkostiam.

7. Horká čokoláda

Kakaový prášok, ktorý sa nachádza aj v horkej čokoláde, sa osvedčil pri znižovaní množstva “zlého” cholesterolu, ktorý poškodzuje steny tepien a ciev.

Štúdie ukázali, že príjem horkej čokolády zlepšuje prietok krvi do mozgu, čo významne zlepšuje funkciu mozgu.

8. Cesnak

Pravidelné užívanie cesnaku (surového aj v jedle) môže byť dobrým preventívnym opatrením proti bežnému nachladnutiu. Štúdie ukázali, že je schopný znížiť frekvenciu tohto ochorenia u dospelých vďaka svojim antivírusovým a antibakteriálnym vlastnostiam.

Štúdie tiež dokázali, že cesnak môže znížiť riziko srdcových ochorení. Je to preto, že dokáže znížiť krvný tlak a aj množstvo cholesterolu v tele.

Nezabudnite však, že tieto tipy nenahradia profesionálnu lekársku starostlivosť.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore