TOP 10

10+ produktov, ktoré boli pre známe značky obrovským krokom vedľa

známe značky

videní: 762

Úspešne uviesť nový produkt na trh nie je ľahké. Problém s tým majú aj veľké a známe značky. Niekedy spotrebitelia nie sú na výrobok pripravení, inokedy ho vyslovene nepotrebujú a nechcú. A ak sa to stane, nepomôže ani megalomanský marketingový rozpočet.

V tomto rebríčku nájdete produkty, ktoré sa zapísali do histórie. No inak, ako by si známe značky želali. Ľudia ich poznajú práve preto, že bolo obrovským prešľapom. Od nelogického rozšírenia portfólia až po startupy, či zaujímavé, no nechcené nápady obrovských technologických firiem.

1. Google Glass, 2013 – 2014

zlyhane_produkty_10

Google Glass prišli na trh v roku 2013. Hoci išlo o zaujímavý nápad a de facto prvý pokus vytvoriť reálne využiteľné smart-okuliare, cenovka 1.500 dolárov nepomohla ich masovému rozšíreniu. Okrem toho mal produkt problémy s bezpečnosťou a ochranou súkromia.

2. Hoverboardy, 2015

zlyhane_produkty_9

V roku 2015 vyvolali šialenostvo hoverboardy. Prečo teda ide o produktový fail? Pretože odhliadnuc od množstva zranení, ktoré si mohol užívateľ tejto srandy privodiť, sa množili prípady, kedy sa hoverboardy samovoľne vznietili a ničili všeto okolo seba.

3. New Coke, Coca-Cola Co, 1985

zlyhane_produkty_8

V roku 1985 sa Coca-Cola rozhodla inovovať kolu, ktorú v zámorí poznajú ako Coke. Spoločnosť investovala 4 milióny dolárov do celonárodného testovania. No napriek tomu, že v užívateľských testoch si nová receptúra viedla dobre, po uvedení na trh reagovali zákazníci extrémne negatívne. Už po troch týždňoch bola spoločnosť nútená vrátiť sa k pôvodnej ikonickej receptúre.

4. Twitter Peek, 2009

zlyhane_produkty_7

Sociálna sieť Twitter prišla s vlastným smartfónom v roku 2009, no jeho zameranie výhradne na Twitter bolo značne obmedzujúce. A zlyhával aj v tej jedinej úlohe, ktorú mal splniť.

[adrotate group=”11"]

5. Crystal Pepsi, 1992

zlyhane_produkty_6

V roku 1992 prišla Pepsi s novým produktom, ktorý nazvali Crystal Pepsi. Kryštálovo čistá Pepsi ale vydržala v predaji len jeden rok. Jej stvoriteľ neskôr pripustil, že sa pred spustením predaja mal presvedčiť o tom, či nový produkt chutí dobre…

6. Trump Steak, 2007

zlyhane_produkty_5

Donald Trump, súčasný prezident Spojených štátov, prišiel v roku 2007 s prevratným nápadom: pod svojim menom uviedol na trh prémiovú značku steakov. No zákazníci nesúhlasili s prémiovou chuťou produktov. Steaky s podobizňou súčasného prezidenta sa predávali len dva mesiace.

7. Google+, 2011

zlyhane_produkty_4

V roku 2011 sa chcel Google zviesť na vlne úspechu sociálynch sietí. No Google + nikdy nedosiahol úroveň svojho najväčšieho rivala Facebooku a pre technologického giganta bol obrovským sklamaním.

8. Ez Squirt Kečup, Heinz, 2006

zlyhane_produkty_3

V roku 2006 sa spoločnosť Heinz rozhodla spraviť svoje kečupy výnimočnými, aby zaujala pozornosť predovšetkým detí. Prišli s nápadom pridať do kečupu farbivo. Ez Squirt sa predával v troch farbách: modrej, zelenej a fialovej. No bohvieako chutne to teda nevyzerá. 🙂

9. Asistent Clippy, Microsoft, 1990

zlyhane_produkty_2

Kto by nepoznal otravnú sponku Clippyho. Tento výtvor Microsoftu sa považuje za jedno z najhorších užívateľských rozhraní, aké kedy boli vytvorené. Clippy sa objavil vždy, keď si softvér myslel, že užívateľ bude potrebovať pomoc. No jediné, čo Clippy robil, bolo neustále znervózňovanie používateľov.

10. Polotovary, Colgate, 1982

zlyhane_produkty_1

V roku 1982 prišla značka Colgate zrejme s tou najpodivnejšou myšlienkou, aká sa v tomto rebríčku nachádza. Vstúpili na trh s mrazenými polotovarmi. Produkty boli ale obrovským zlyhaním, možno najmä preto, lebo značka Colgate v ľuďoch evokuje predovšetkým produkty na starostlivosť o ústnu hygienu.

11. Delorean DMC-12, 1981

zlyhane_produkty_12

Delorean je známy najmä kvôli role v kultovom filme Návrat do budúcnosti. Aj napriek pozoruhodným dverám otvárajúcim sa dohora si auto nenašlo dostatočný počet zákazníkov. Problémom bola spoľahlivosť a bezpečnosť. Predávalo sa iba tri roky.

12. Samsung Galaxy Note 7, 2016

zlyhane_produkty_11

V roku 2017 ovládli média po celom svete správy o vybuchujúcich telefónoch. Vraví sa, že aj zlá reklama je reklama, no toto neplatené PR Samsungu rozhodne nepomohlo. V dôsledku prehrievajúcej sa a následne explodujúcej batérii bolo zvolaných 2,5 milióna kusov telefónov.

13. Windows Vista, Microsoft, 2007

zlyhane_produkty_13

Operačný systém Windows Vista uzrel svetlo sveta v roku 2007, no išlo o jeden z najväčších prešľapov Microsoftu. Problémom bola bezpečnosť, výkonnosť, používateľská prívetivosť a mnoho iného.

14. Segway, 2001

zlyhane_produkty_14

Segway sa začal vyrábať už v roku 2001 s veľmi vysokými očakávaniami. Toto dvojkolesové (a drahé) vozidlo ich však nedokázalo naplniť. Segway prišiel s cenovkou 5.000 dolárov a napriek tomu, že bol pomerne inovatívny, nebol pre spotrebiteľov príliš atraktívny ani nevyhnutný.

Zdroj: BoredPanda | topdesat

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť