Tipy a triky

Trápi ťa bolesť chrbta? Riešenie je na dosah!

bolesť chrbta

videní: 696

Asi 80% populácie niekedy v živote trpelo bolesťami chrbta. Ak čítaš tento príspevok, existujú len dva dôvody. Buď s týmito problémami teraz bojuješ, alebo chceš byť iba pripravení do budúcnosti. V každom prípade je dobre vedieť, že riešenie je zvyčajne celkom jednoduché. Niekedy stačí len zmeniť polohu, v ktorej spíš a bolesť chrbta zázrakom ustúpi. Poďme sa na to teda pozrieť.

1. Bolesť krku a hornej časti chrbta

bolesť chrbta

Spanie na chrbte rozkladá tvoju váhu rovnomerne na každú časť tvojho tela. Týmto spôsobom vyvíjaš menší tlak na lokalizované oblasti, ako je napríklad krk a horná časť chrbta. Funguje to tiež na zladenie chrbtice a vnútorných orgánov. Trik spočíva v pridaní vankúša na podporu krku a ďalšieho na podporu kolien, to pomôže udržať prirodzenú krivku v oblasti chrbtice.

2. Pozdĺžna bolesť chrbta

bolesť chrbta

Ak ťa trápi tento typ bolesti, jednoducho pridaj vankúš do oblasti brucha a panvy. Uisti sa, že je tenký. Výsledkom bude, že vďaka podpore vankúša sa zníži tlak na celý chrbát a tým aj bolesť celého chrbta.

3. Bolesť v dolnej oblasti chrbta

bolesť chrbta

Ak spíš na boku, nútiš chrbticu k neprirodzenému zakriveniu, čo spôsobuje väčší tlak na dolnú časť chrbta. Najlepšie, čo môžeš v takom prípade spraviť je ohnúť kolená nahor a dať medzi ne vankúš. Táto opora ti pomôže dosiahnuť prirodzené zakrivenie chrbtice.

 

4. Bolesť v bedrovej oblasti

Ak ťa trápi bolesť chrbta v tejto oblasti, mal by si spávať v polosede. Aby si vytvoril chrbtu dostatočnú polohu, podlož si pod neho vankúše. Ďalšie vankúše polož pod nohy pre väčšie pohodlie.

5. Nervové napätie

Ak pociťuješ napätie v oblasti chrbta, je možné, že niektorý stavec sa vychýlil zo svojej prirodzenej polohy. Táto poloha ti umožní rozšíriť priestor medzi jednotlivými stavcami a posunúť ich do pôvodnej polohy. Ohnutie trupu zmierni tlak na stavce a nervy, vďaka čomu ťa táto poloha na spanie dokáže zbaviť bolesti.

Zdroj: Brightside topdesat

b
Komentáre
Hore