Tipy a triky

Ako nadviazať rozhovor? Už nikdy nenastane trápne ticho

rozhovor

videní: 7.1K

Často sa pri rozhovore ocitáme v situácii, kedy nastane to povestné nepríjemné ticho. Alebo len chceme dokázať nadviazať s niekym rozhovor a rozrozprávať ho. To, čo nás v tomto brzdí je strach. Bojíme sa že nenájdeme správne otázky, ktoré by sme sa mohli opýtať, bez toho, aby sme vyzerali zvláštne alebo podozrivo.

Chápeme, že máš potrebu byť dobrým pri začatí spoločenských rozhovorov a odvrátiť akúkoľvek nepríjemnosť, ktorú môže spôsobiť nesprávny prístup alebo otázky. Zostavili sme preto zoznam jednoduchých otázok a spôsobov, ako môžeš začať priateľské rozhovory alebo naštartovať rozhovor, keď nastalo ticho.

[adrotate skupina = "11”]

1. Rozprávaj o tom, čo je okolo teba

Je to technika, ktorá je užitočná v mnohých situáciách. Jednoducho použi svoje zmysly na pozorovanie prostredia, v ktorom sa nachádzaš, a niekoľko základných vizuálnych záchytných bodov o osobe, s ktorou sa chceš rozprávať. Všimni si napríklad, čo má daná osoba v ruke, napríklad knihu či jedlo, a použi to na začatie konverzácie o tejto téme.

Môže to byť niečo ako: “Hej! To je skvelá kniha, čítala si XYZ toho istého autora?” alebo “Milujem hranolky, ktoré robia v tejto reštaurácii. Sú najlepšie! ”

2. Pomôž druhej osobe, aby sa pri tebe cítila príjemne

Skús sa spýtať napríklad na to, odkiaľ pochádza. To ju bude nútiť myslieť na domov, rodinu, rodné mesto… Je to naoko neosobný, ale veľmi účinný spôsob, ako nadviazať rozhovor. Úplným víťazstvom je, ak ste z rovnakého mesta.

3. Osobné otázky sa nepýtaj hneď

Na začiatok je najlepšie nahodiť nejakú neosobnú tému na rozhovor. Príjemný rozhovor sa môže začať napríklad počasím. Z takýchto malých tém nemá druhá osoba rušivý pocit. Ak sa chceš dozvedieť o tom druhom viac, pýtaj sa otvorené otázky, na ktoré sa nedá odpovedať iba áno či nie.

4. Prejav záujem o drobnosti

V dnešnej uponáhľanej dobe, kedy svetu vládnu sociálne siete, si ľudia omnoho viac vážia ozajstný záujem o ich osobu. To, na čom naozaj záleží sú maličkosti. Opýtaj sa napríklad: “Čo bolo najkrajšie, čo ste dnes zažili?” Ukážeš, že tvoj záujem je skutočný. Okrem toho podobná otázka rozširuje celkový pocit pozitívnej energie a začneš ňou príjemný rozhovor.

5. Humor je kľúč

Humor je niečo, čo sa jednoducho nedá odignorovať. Málokto totiž odolá smiechu. Ak si požehnaný dobrým zmyslom pre humor, využi to tak, že povieš niečo vtipné. Môže to byť o situácii, v ktorej sa práve nachádzate alebo o bežnej téme. Buď ale opatrný. Nehovor nič, čo by mohlo byť druhou stranou nesprávne pochopené.

6. Rozhovor veď v aktuálnych témach

Začni sa rozprávať o niečom, čo sa nedávno stalo populárnym a musí to poznať naozaj každý. Napríklad pieseň či film. Skús sa vyhnúť politike. Radšej siahni po nejakej zaujímavej udalosti.

7. Požiadaj človeka o malú láskavosť alebo o pomoc

Ide o malý psychologický trik. Ľudia totiž milujú pocit, že sú dôležití. A väčšina ľudí neodolá dobrým skutkom. Požiadanie ľudí o pomoc alebo o láskavosť im umožňuje vedieť, že sú v dominantnej pozícii – aj keď je to len na túto sekundu. Zvyčajne ti ľudia neodmietnu pomôcť. Malo by ísť o maličkosti, ako napríklad: “Požičali by ste mi na chvíľu svoje pero?”

8. Ako udržať kontakt

Nie je vždy ľahké prísť s niečím inteligentným, zábavným alebo zaujímavým na udržanie rozhovoru či kontaktu. V tomto prípade stačí byť sám sebou a byť úprimný. Často podceňujeme silu čistej a jednoduchej úprimnosti. Ak si sa s niekým rozprával a rád by si s ním zostal v kontakte aj po ukončení rozhovoru, opýtaj sa najprv, či sa dotyčná osoba cítila rovnako, a potom požiadaj o telefónne číslo alebo iný kontakt.

Nikdy nevieš, kedy môže prísť náhodná schôdzka a rozhovor. Môžu mať často príjemne neočakávané obraty a neskôr sa premenia na veľké príbehy.

Zdroj: BrightSidetopdesat

b
Komentáre
Hore

Súbory cookie pomáhajú zlepšovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. viac info...

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:
(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a
(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Zatvoriť