Video

Boeing 777x: Najdlhšie lietadlo sveta ukazuje, ako bude vyzerať budúcnosť lietania

Boeing 777x: Najdlhšie lietadlo sveta ukazuje, ako bude vyzerať budúcnosť lietania

videní: 7.4K

Milovníci lietania sa môžu tešiť na extrémne rýchle a dlhé lietadlá, ktoré sa čoskoro objavia na oblohe. Presnejšie s takouto novinkou prichádza spoločnosť Boeing, ktorá nielenže zabezpečí rýchly let, ale prináša aj dlhé trasy. To najviac ocenia pasažieri, ktorí nemajú moc v obľube početné prestupovania a zbytočne dlhé čakanie a  na prípoj. Boeing 777x sa tak aktuálne pýši titulom najdlhšie lietadlo sveta.

Spoločnosť Emirates si objednala 150 kusov lietadiel Boeing 777x. Konkrétne ide o 115 kusov verzie Boeing 777-9x a 35 kusov Boeing 777-8x v celkovej hodnote až 76 miliárd dolárov. Hodnota tohto obchodu sa tak dostala na prvé miesto v predaji amerických lietadiel v celej histórii. Ako budú vyzerať tieto nové modely a prečo budú také extrémne rýchle?

[adrotate skupina = "11”]

Najdlhší komerčný let na svete by mali zabezpečiť lietadlá Boeing 777X. Americká letecká spoločnosť prišla najnovšie s inováciou extrémne tenkého a sklopného krídla. Pomocou nánosníka sa môže tento nový model pochváliť rozšíreným rozpätím krídel až 170 stôp, čo približne predstavuje 52 metrov. Celková dĺžka lietadla bude 263 stôp, čo je okolo 80 metrov, a tak sa z tohoto modelu stane najdlhšie lietadlo sveta. Navyše tieto nové modely budú mať celkovú rozlohu až neuveriteľných 11 645 námorných míľ, čo je 21 570 kilometrov. Budú rýchlejšie než obyčajné lietadlá, najrýchlejším lietadlom ale aj naďalej zostáva neprekonateľné Aérospatiale-BAC Concorde, ktoré dosahovalo najväčšiu maximálnu rýchlosť až 2,04 machov, čo je v prepočte až 2 330 kilometrov za hodinu.

Inžinieri dokázali počas vývoja (stále je ešte v koncepčnej fáze) zvýšiť maximálnu rýchlosť z plánovanej Mach 0,70 – 0,75 na Mach 0,80. To sa im podarilo získať len vďaka zmenou klopenia krídla a optimalizáciou nosnej konštrukcie. Až desať rokov sa spoločnosť Boeing aj s NASA podieľala na vývoji tohto krídla. Súčasťou ich práce je aj program Subsonic Ultra Green Air Research, ktorý sa snaží o vývoj menej hlučnejších a efektívnejších lietadiel.

Zdroj: CNN | airlinerstopdesat

b
Komentáre
Hore