TOP 10

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

videní: 13.4K   |   komentárov: 1

Keď sa vyberieš do obchodu, zvyčajne nemáš ani predstavu o tom, čo si vlastne potrebuješ kúpiť. Často však nakupujeme nepotrebné veci, ktorých dôvod nákupu nedokážeme ani logicky vysvetliť. Zhromaždili sme preto 10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety. Dôvod je jednoduchý – obchodníci chcú, aby sme utrácali oveľa viac, než sme pôvodne vôbec zamýšľali.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety:

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Najjednoduchší tovar si niekedy prinavráti svoju slávu po obnovení značky. Kúpi si moderná mládež obyčajný koláčik, ktorý si následne vyfotí na svoj Instagram? To asi ťažko. Avšak, ak mierne upravíme recept, zmeníme vzhľad a pridáme krásne balenie, premeníme obyčajný koláčik na super-koláčik, o ktorý bude záujem. Produkt tak dostane druhý dych.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Ak zákazníci považujú niektoré tovary za príliš drahé a vyhýbajú sa im, obchodníci používajú tento jednoduchý trik. K svojmu produktu prirovnajú podobný produkt, ktorý je oveľa drahší ako ich. Týmto jednoduchým trikom ľudí presvedčia, aby si ich produkt zakúpili. Veď je v podstate lacný!

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Ďalším pekným krokom k vytvoreniu legendárneho produktu je nasledujúci príklad. MilkyWay zverejnila televíznu reklamu na začiatku 90-tych rokov, v ktorej sladká tyčinka plávala v pohári mlieka. Nezmysel? Určite áno. Napriek tomu je pre túto sladkosť táto reklama charakteristická.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Obchodníci vedia, že sme často leniví, aby sme otvárali balenie vody a vzali si tak jednu fľašu. A taktiež vedia, že je celkom rozumné zobrať celé balenie a spraviť si tak zásobu do budúcna.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Máme tendenciu zastaviť sa pri červených cenovkách so zľavami, aj keď to vždy nie je úplne výhodné. Často sa stáva, že cena ostáva rovnaká, pridá sa iba “nová cenovka”. Veľký vozík znamená, že nakupujeme viac, ako normálne potrebujeme. Mnohé obchody sú navrhnuté tak, aby sme šli zľava doprava, čiže proti smeru hodinových ručičiek. Vždy tak odbočujeme vľavo a najčastejšie sa pozeráme uprostred regálu napravo – presne tam, kde obchodníci umiestňujú najdrahšie tovary. Malé dlaždičky majú na svedomí to, že sa po obchode pohybujeme pomaly. To je zapríčinené tým, že sa snažíme vyhnúť nadmernému hluku, ktorý vydáva náš nákupný vozík.

 

[adrotate group=”11"]

 

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Premýšľal si niekedy, prečo ľudia v reklamách siahajú vždy po dvoch žuvačkách naraz? Je to jednoduchý trik, ktorý ťa prinúti myslieť si, že takto je to správne. Zatiaľ čo ty budeš naraz žuť dve žuvačky, predajca predá dvakrát viac. To isté platí pre určité lieky a vitamíny.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

V roku 1957 vyrábala spoločnosť Henckels tak kvalitné škrabky na zemiaky, že si ich ľudia kúpili iba raz za život. Potom prišiel niekto s geniálnym nápadom a zmenil farbu škrabky. Ľudia tak nechtiac vyhadzovali škrabky do koša a boli nútení kupovať ďalšie škrabky.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Výrobcovia sa vždy snažia nejako zvýhodniť svoj konkrétny produkt. Napríklad nás informujú o tom, že v ich šampóne je exotická kvetinová esencia, aj keď iba v pomere 1:10000. To znamená, že na naše vlasy nemá žiaden účinok. Ďalším jednoduchým trikom je oznam na balení, že tento šampón odporúča každý “stajlista” v Paríži.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Ukázalo sa, že podobný tovar pre ženy a dievčatá stojí priemerne o 7 % viac ako pre mužov a chlapcov. A to aj napriek tomu, že jediný rozdiel je vo farbe. Tento jav bol nazvaný ako “ružová daň” a je to výsledkom toho, že ženy sú jednoducho lepšími zákazníkmi. Tento jav sa týka najmä šampónov, holiacich doplnkov a detského tovaru.

10 marketingových trikov, ktoré si na nás prichystali supermarkety

www.brightside.me

Marketingoví odborníci často manipulujú s termínmi pri písaní popisov pre potravinárske výrobky. Napríklad známe zemiakové lupienky Pringles nie sú skutočné zemiakové lupienky, pričom skutočný obsah zemiakov je iba 42 %. To taktiež vysvetľuje ich neprirodzene dokonalý tvar. To isté platí pre syr, najmä pre samostatne balené plátky: obsah skutočného syra je nižší ako 51 %, takže výrobcovia ho musia označiť ako “syrový výrobok”. Hoci na obale je veselo uvádzané, že sa jedná o syr.

Pozri aj

Zdroj: brightside / topdesat

b
Komentáre
Hore