TOP 10

TOP 10 dôvodov, prečo by sme sa mali smiať minimálne každý deň


videní: 3.8K

Smiech je súčasťou ľudského života a správania, je to reakcia mozgu, ktorou pomáha objasniť svoje zámery v sociálnej komunikácii a poskytne emocionálny kontext konverzácie. Smiech funguje ako signál, že si súčasťou skupiny a pozitívne spolupracuješ s ostatnými.

Smiech je znakom pohody, a je to aj spôsob, ako sa vysporiadať so zlými vecami. Smiech pomáha vyplaviť a eliminovať toxíny z ľudského tela. Telo a myseľ sú spojené, preto je do smiechu zapojených veľa svalov. Bolo preukázané, že smiech má množstvo rôznych  blahodarných účinkov na ľudské telo.

 

1. Predlžuje život

Podľa niektorých výskumov zverejnených v časopise Aarchives of General Psychiatry, u starších ľudí, ktorí sa viac sústreďujú na lepšie veci než na tie zlé, bola menšia pravdepodobnosť, že zomrú skôr ako pesimisti. Medzi 65 – 85 ročnými účastníkmi experimentu bola o 55 % menšia pravdepodobnosť, že zomrú skôr ako pesimistickí ľudia.

 

2. Posilňuje tvoj imunitný systém

Výskumníci zistili, že smiech skutočne posilňuje imunitný systém, zvyšuje počet protilátok produkujúcich T-bunky. To nás potom robí viac imúnnych voči kašľu a prechladnutiu. Tiež znižuje hladinu najmenej štyroch hormónov, ktoré sú spojené so stresom, takže po dobrom smiechu by si mal byť oveľa menej nervózny a napätý.

 

3. Pomáha od bolesti

Bolo zistené, že smiech znižuje bolesť. Nielen, že odvráti bolesť, ale navyše aj uvoľňuje do tela endorfíny, ktoré  sú silnejšie ako rovnaké množstvo morfia. Britské štúdie ukazujú, že iba 15 minút smiechu dokáže zvýšiť toleranciu bolesti zhruba o 10 % vďaka endorfínu uvoľneného do mozgu. Tieto endorfíny spôsobujú príjemný pocit pokoja, rovnako aj dočasné zmiernenie bolesti.

4. Znižuje depresie

Je už dlho známe, že smiech pomáha ľuďom, ktorí trpia depresiami. Smiech znižuje napätie, stres, úzkosť a podráždenie a znižuje všetky faktory, ktoré prispievajú k smutnej nálade. V štúdii publikovanej v Geriatrics and Gerontology International bolo zistené, že terapia smiechom znižuje depresie a u starších pacientov navodzuje pocit pohody a zlepší ich sociálne cítenie.

 

5. Posilňuje vzťahy

Ak si hľadáš nového partnera, pomôže ti ho nájsť smiech. Muži milujú ženy, ktoré sa smejú v ich prítomnosti. A ak už s niekým si, tak rovnaký zmysel pre humor je dôležitým faktorom, kvôli ktorému tvoj vzťah funguje hladko.

[adrotate group=”11"]

6. Spoločenské výhody

Smiech je nákazlivý, takže keď ho máš dosť vo svojom živote, s najväčšou pravdepodobnosťou pomáhaš ostatným okolo seba tým, že im zlepšuješ náladu, znižuješ stres a prípadne skvalitňuješ ich sociálne cítenie. Dokonca aj intímne vzťahy zlepšíš smiechom, čo vedie k väčšiemu šťastiu a radosti zo vzťahu.

 

7. Vnútorný tréning

Už si mal zo smiechu niekedy bolesť brucha? Smiech je dobrým cvikom na brušné svalstvo, pretože sťahuje brušné svaly a navyše si pri smiechu uvoľňuješ svalstvo v ramenách. Smiech dokonca poskytuje dobrý tréning srdcu: 100 minút smiechu je ekvivalentom k 10 minútam veslovania alebo 15 minútovému bicyklovaniu na rotopede.

 

8. Zlepšuje dýchanie

Smej sa stále viac a viac, pretože smiech vyprázdni tvoje pľúca, čo má za následok čistenie pľúc od škodlivín podobne ako hlboké dýchanie. Je to užitočné najmä pre ľudí, ktorí trpia respiračnými ochoreniami, ako je astma a podobne.

9. Smiech ti pomôže schudnúť

Smiech je veľmi dobré telesné cvičenie na spaľovanie kalórií. Smiech zvyšuje srdcovú frekvenciu a urýchľuje látkovú výmenu. Ak uvažuješ o diéte, tak k nej pridaj aj smiech pri dobrom sitcome. Smej sa po dobu aspoň 20 minút, no, samozrejme môžeš aj viac. 🙂

 

10. Chráni srdce

Ľudia, ktorí sa veľa a pravidelne smejú, majú nižší krvný tlak ako priemerný človek. Keď sa človek smeje, krvný tlak sa zvyšuje, ale potom klesá pod úroveň normálu. Srdce je sval a ako každý sval v tele silnie a funguje lepšie. Pravidelný smiech je ako členstvo v posilňovni pre tvoje srdce. Bolo zistené, že 15 minút smiechu denne je rovnako dôležitých pre tvoje srdce ako 30-minútové cvičenie trikrát do týždňa.

Zdroj: wonderlist

b
Komentáre
Hore